Hej
Jeg er er gået igang med at rive vores gulv ned på første sal da vi gerne vil have nyt trægulv som kommer til at bestå af enkelt-stavsparket ovenpå gulvspåndplader med lyddæmpende underlag imellem. Det gulv der ligger der nu bestod af gulvtæppe ovenpå spånplader som så igen lå på det oprindelige gulv.
I forbindelse med jeg fjerner det gamle gulv er jeg stødt på det problem at jeg er i tvivl om hvordan jeg får fjernet sidste bræt under væggen da det nærmest ligger ovenpå det eksisterende gulv.?
Udover det har jeg et par andre spørgsmål til løsninger.
1. Stikkontakterne ligger i øjeblikket i panelerne. De skal flyttes 20-30 cm op. Hvordan får jeg skjult det hul der kommer? Kan jeg skifte de to nedereste profilbrædder?
2. Bjælkerne ligger med afstand af 80 - 105 cm. Der er planen at slå en regel på i siden og så lave udvekslinger imellem med en regel i mideten så afstanden mellem hvert punkt spånpladen hviler på kommer til at være den halve afstand. 40-52,5 cm. Hvilken dimension bør regler være? Er 45*145mm nok?
3. Og sidste spørgsmål. Selve bjælken der der 15*15cm er jo ikke helt lige i sdien. Hvordan fasgører jeg reglerne til bjælken så den ikke kommer til at stå skråt på oversiden hvår spånpladen skal fastgøres?