Udbedring af revner i porebeton indervægge (Armeringstape)

Hey LDS, 

min hustru og jeg har for nylig overtaget et hus fra 60'erne med indervægge af porebeton med et tyndt lag puds. I den forbindelse har vi hevet det gamle tapet ned, med henblik på at behandle revnerne (0-4mm), fuldspartle og senere beklæde med væv. For nuværende har jeg kradset revnerne ud og fyldt dem godt op med cementbaseret spartelmasse - herefter er planen at jeg vil lægge selvklæbende armeringstape henover revnerne og til sidst fuldspartle. Mit spørgsmål er så:

Når revnerne er fyldt op med cementbaseret spartelmasse og jeg har lagt armeringstapen ovenpå - kan jeg da spartle tapen direkte over når jeg begynder at fuldspartle?

eller skal jeg spartle armeringstapen først, slibe efter og først efterfølgende fuldspartle?

Planen er at fuldspartle 2 gange med Jotun Medium Letspartel og herefter beklæde med væv og male.  


1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har du ordnet revnerne, men jeg har nogle lignende i et 70'er hus jeg skal overtage og der fik jeg følgende råd (fra denne tråd https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/218941):

"Nu ved jeg ikke umiddelbart hvad de andre revner er for noget men det lyder som sætningsrevner. Det ordner du ved at bore ind i revnen hele vejen ned med 10 cm mellemrum og så fylder du det op med revnelim."

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også