Udbedring af revner i porebeton indervægge (Armeringstape)

Hey LDS, 

min hustru og jeg har for nylig overtaget et hus fra 60'erne med indervægge af porebeton med et tyndt lag puds. I den forbindelse har vi hevet det gamle tapet ned, med henblik på at behandle revnerne (0-4mm), fuldspartle og senere beklæde med væv. For nuværende har jeg kradset revnerne ud og fyldt dem godt op med cementbaseret spartelmasse - herefter er planen at jeg vil lægge selvklæbende armeringstape henover revnerne og til sidst fuldspartle. Mit spørgsmål er så:

Når revnerne er fyldt op med cementbaseret spartelmasse og jeg har lagt armeringstapen ovenpå - kan jeg da spartle tapen direkte over når jeg begynder at fuldspartle?

eller skal jeg spartle armeringstapen først, slibe efter og først efterfølgende fuldspartle?

Planen er at fuldspartle 2 gange med Jotun Medium Letspartel og herefter beklæde med væv og male.  

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Nu har du ordnet revnerne, men jeg har nogle lignende i et 70'er hus jeg skal overtage og der fik jeg følgende råd (fra denne tråd https://www.lav-det-selv.dk/forum/aft/218941):

"Nu ved jeg ikke umiddelbart hvad de andre revner er for noget men det lyder som sætningsrevner. Det ordner du ved at bore ind i revnen hele vejen ned med 10 cm mellemrum og så fylder du det op med revnelim."

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også