Isolering af garageloft

Vi har et stort loftrum på ca. 60 m2 med gulv over vores garage.  Begge gavle er isoleret, men siderne består kun af tagsten og huntonit.

Vi bruger rummet til opbevaring af alle mulige ting. Om vinteren bliver temperaturen naturligvis meget lav deroppe, og den relative fugtighed er ofte på over 80%. Det betyder at der kommer mug på tøj, papir går til og der ikke kan stå drikkevarer deroppe m.m. Jeg vil meget gerne kunne sætte alt derop uden det går til.

Vi har en trappe op til loftet, hvor der er en åbning på 78x193 cm. Rummet hvor trappen står er på 19 m2, og her er der gulvvarme.

Jeg overvejer at isolere de to sider, og lade gulvvarmen i rummet nedenunder varme loftet op, så der altid er mindst ca. 10 grader deroppe.

Hvis jeg isolerer loftet vil jeg så kunne stille alt deroppe uden jeg skal være nervøs for at det går til?

Hvis ja, har I så nogle gode råd til hvordan jeg bedst selv isolere loftet? Kan I fx henvise til gode guides m.m.?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har et loftrum oven på vores beboelse, så der er isoleret ned til de underliggende rum

Jeg har isoleret med 25 mm støbebats/terrænbats op imod lægterne, mellem spærene, og holder isoleringen på plads med lister der er skruet op i lægterne.

Jeg brugte støbebats/terrænbats, da det har en hård stabil overflade.

støbebats/terrænbats findes vist kun i 50mm og opefter i tykkelsen i dag.

Vi har ingen problemer med mug eller sorte pletter, og der er pga. isolering eller andet ved jeg ikke, men dejligt med et pulterkammer, hvor tingene kan stå uden at tage skade.

Men om det er en hel gal konstruktion jeg har lavet ved jeg ikke, men det har fungeret for os siden 1996.  

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis