Hvide linjer efter oliebehandling

Hej, 

Jeg har slebet gulvet og efter oliebehandling med hvid olie er der kommer hvide linjer i flere steder. Jeg vil lakere gulvet herefter, men jeg er i tvivl om det bliver godt. Jeg ved ikke om de hvide linjer forsvinder efter lakkeringen eller ej. Skal jeg slibe de steder igen og giv olie igen? Jeg sætter nogle billeder af gulvet her. 

Mvh

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det ligner slibespor. Hvad har du slebet med?

Oliebehandling og lak lyder som en dårlig kombination. Hvilken lak har du i tankerne?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ok - Bona olie og lak er forenelige. Jeg ville bare sikre mig du ikke var på vej ud i noget snavs.   

Slibespor kan fjernes med en exetersliber og korn 80. Lad maskinen arbejde og arbejd med let hånd. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Mange tak for hjælpen. Skal jeg slibe hele igen, eller kun de steder som har brug for slibe? Hvis sliber jeg kun de steder og giver olie igen, bliver ikke to farver? 

Start med slibesporene. Gå forsigtigt til værks, da jeg ikke kender Bona produkterne og de pigmenter der er brugt, men normalt lykkedes det at fjerne slibespor uden hele gulvet skal slibes om.

Jeg gætter på gulvafsliberen er tiltet en anelse så den har taget for hårdt fat, så de viste områderne er spor efter maskinen som er ekstra modtagelig for oliens pigmenter.

Det er dem du skal forsøge at udjævne. Det gælder om at mildne områderne.

Jeg ville ikke give ny olie med pigmenter før jeg er helt sikker på at slibesporene er fjernet så meget det er muligt.

Man kan ofte efterbehandle med farveløs olie, men det kan kun Scandinova svare på, da jeg som nævnt ikke kender produktet

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tusind tak for hjælpen.   

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis