Følg en førstesal blive bygget

Som nogle af de gamle brugere måske kan huske havde jeg i februar/marts en del spørgsmål omkring bygning af en førstesal på vores hus. Huset er et 1-plans med loftet ført til kip, og idéen var at forhøje murene med ca. 1 meter så man kunne lægge nye spær henover de gamle skær der gik i kip. På denne måde skulle vi ikke hen og fjerne de indvendige lofter.

Imidlertid fandt vi at byggeriet blev for højt og vi opdagede så heldigvis, at de indvendige lofter er sænket en del, og at det oprindelige loft ikke var forbundet med det nye loft. Nu var planen så at fjerne de gamle spær og det gamle loft for så at forhøje murene med ca. 35 cm, og sætte nye spær henover.

Denne løsning er vi så netop gået igang med, og byggeriet kan følges via nedenstående link:

http://tilbygning.familien-andersen.dk

P.S. Ja, vi ved godt at årstiden absolut ikke er til at fjerne sit tag, men nu skulle det altså være :-)

P.P.S. Jeg kan høre det drypper lidt ovre i hjørnet cry

Med venlig hilsen

Claus Holm
16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændende projekt. Og interessant at følge. Held og lykke!

klassikeren
Det var ellers et spænnende projekt og gode billeder.
Jeg vil med spænding følge resten af projektet.

Jeg krydser finger for vejret.

Hvormeget regner du med det kommer til at koste?


MVH Per

Med venlig hilsen
Per M. Friis

Hej Claus...

Jeg synes ikke der er ret mange vinduer på din nye 1.sal ?!? Eller kommer der nogle større glaspartier i gavlene ?!?

Mvh
/Niels
Hej Niels,

I nordgavlen kommer der en enkelt dør, og i sygavlen ét stort glasparti ført helt til kip. I dette parti indgår der også 2 døre.

Dette burde give en fornuftig lysmængde. Samtidig bliver der også en pragtfuld udsigt ud over vandet :o

Med venlig hilsen

Claus Holm
Annonce
Hej

Spændende projekt - det skal I nok blive glade for.

Da jeg har min daglige gang i byggebranchen, er jeg dog lidt ked
af at se at arbejdsmiljøloven ikke er overholdt i forbindelse med arbejde
på tag sad

Det er ikke fordi jeg vil ødelægge glæden ved det flotte nye tag. Jeg vil bare oplyse at hvis nogen kommer til skade er det dig som "bygherre" det er ansvarlig. Det er i den forbindelse værd at bemærke at din forsikring ikke dækker.

Generelt er der nok mange LDS folk der ikke er klar over at arbejdsmiljøloven også gælder for private.

Jeg håber du bliver glad for din nye tilbygning, da jeg udfra din hjemmeside kan forstå at der ligger mange overvejelser bag projektet.

Held og lykke biggrin
Hvorfor søren kører du din isolering væk, den er da udemærket til at putte i etageadskillelsen som lydisolering, ja vi er faktisk nogen der giver penge for sådan noget.
Men ellers ser det jo rigtig fornuftigt ud.
Laver du selv eller er der "proffer" på ?.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Hej shn,

Er du ikke rar lige at uddybe nedenstående. Hvad er det vi har gjort forkert ?

Jeg har netop betalt håndværkere for at sætte stillads op.



Det er ikke fordi jeg vil ødelægge glæden ved det flotte nye tag. Jeg vil bare oplyse at hvis nogen kommer til skade er det dig som "bygherre" det er ansvarlig. Det er i den forbindelse værd at bemærke at din forsikring ikke dækker.

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hej Peter,

Jeg overvejede også at lægge det ned i adskillelsen men noget af det så altså noget mørkt og "slidt" ud.

Jeg har håndværkere til det udvendige og vi laver så selv det indvendige.

Med venlig hilsen

Claus Holm
Hej Claus

Ved arbejde på tag skal der monteres kasseskærm på øverste dæk, sådan at personer ved fald fra taget ikke kan fortsætte ud over kanten.

Endvidere skal der monteres rækværk ved gavl, så der ikke er fare for nedstyrtning.

Øverste dæk må max være 0,5 m fra tagfoden.

Ovennævnte er de ting jeg umiddelbart kan se på dine billeder. Et stillads skal også være forsynet med ”grønt godkendelsesskilt”, korrekt udført adgangsveje osv.

Har du betalt et firma for at sætte stilladset op vil jeg mene at de har snydt dig for en vigtig ydelse.

Mvh

Shn
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis