Gasfyr - kan jeg stoppe opvarmning men stadig have pumpe og 3vejsventil kørende?

Hej

Jeg har et BOSCH naturgasfyr af nyere dato med tilhørende BOSCH VVB.

Jeg vil gerne montere en EL varme-patron på installationen, så jeg kan opvarme med den i stedet for med naturgas når jeg har lyst (lad os ikke komme ind på om det er en god ide - jeg er helt klar over at det er et utraditionelt setup).

Spørgsmål: Kan nogen sige noget klogt om, hvor vidt det er muligt at få fyret til, ikke at opvarme med naturgas - men stadig have det kørende så cirkulationspumpen er aktiv, og så 2/3 vejs ventilen stadig gør sit arbejde og varmer brugsvandet op?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det enkleste ville være hvis der kunne monteres en elpatron direkte i din varmtvandsbeholder. Så slukker du blot for cirkulationspumpen.

Søren O

Jamen elpatronen skal bruges til varmeinstallationen (radiatorer) ikke kun til brugsvand. Den skal altså simpelthen erstatte fyrets opvarmning.

Så kunne du montere "elpatronen" i afgangsrøret fra gasfyret, således at hvis fyret er tændt, så kommer der opvarmet vand frem til "elpatronen". Er fyret ikke tændt, så overtager elpatronen opvarmningen. "Elpatronen" skal tilsluttes før trevejsventil.

Søren O

Den del er jeg med på - mit spørgsmål er: Hvis jeg slukker fyret og lader patronen opvarme vandet - kan jeg så få fyrettil stadig at køre cirkulationspumpen og ventilen?

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis