Borehammer slår sikringen

Hej LDS’er

Jeg har ikke så meget forstand på det indvendige i værktøj, hvorfor jeg lige spørger her.

Jeg har en borehammer, som slår sikringen i huset så snart jeg starter den. Den udbryder med et lille “puf”, og starter altså ikke.

Det er noget den lige er begyndt på. Jag havde forinden arbejdet med den, men pludselig lavede den det trick.

Kan det være en simpel fejl, som evt. kan betale sig at lave?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bliver nødt til at skille den ad... Der er en kortslutning i den. Kig efter hvor den højest sandsynligt er sort inden i. Herefter kan du tage stilling til om den kan betale sig at reparere.

Havde en stor vinkelsliber der lavede samme nummer, skildte den ad og kunne se støjdæmpningskondensatoren så lidt ristet ud.

Jeg fjernede kondensatoren, og så kunne den køre igen.

Fik aldrig købt en ny støjdæmpnings kondensator, det burde jeg jo nok få gjort.  

Vi prøver igen, i morgen --

en hyppig fejl er at ledningen er knækket/klemt lige der hvor den går ind i maskinen.

skil maskinen der hvor ledningen går ind , klip 10-15 cm. af,og monter ledningen igen

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Jeg reparerer masser af vinkelslibere m.m. Når jeg tester om ledning er afbrudt /kortsluttet sætter jeg simpelthen maskinen fast i skruestik eller bag en palle, og så hiver jeg alt det jeg kan i den anden ende. Det er tydeliog at mærke om den er lidt elastisk, og så går den over der hvor skaden er. 

Men ellers er det bedste værktøj ved afbrændt motor næsen. Det har en meget karakteristisk lugt. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Tak for de mange gode svar. Jeg vil skille den ad og kigge efter. Når jeg søger på modellen kommer der masser af kul frem. Hvornår skifter man dem?

Kullene skal være så lange at den kan nå ned til kommentatoren, og så skulle de jo gerne have lidt ekstra længde, så der er noget at slide af.

Synes nu ikke det er ret tit at kullene bliver slidt op.

Men det er ikke pga. slidte kul, at den napper sikringerne

Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis