Højttaler

Har købt en Bose højttaler,som skal tilsluttes fjernsynet,der er to tilslutningsmuligheder,optisk eller koaksial,hvad er bedst,eller giver det det samme resultat ?


bh
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
optisana skrev den 02-07-2018 19:15:23

Har købt en Bose højttaler,som skal tilsluttes fjernsynet,der er to tilslutningsmuligheder,optisk eller koaksial,hvad er bedst,eller giver det det samme resultat ?

 Optisk skulle give den bedste overførsel uden brum og støj. Men derudover tror jeg det er de færreste der kan høre forskel på de to overførselsmetoder i en blindtest.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

coaxial kan også være digital, der er dog kun 1 phono stik her er det ens om det er optisk eller coaxial digital det er kun stik typen til forskel.

men anolog coaxial der kan høres forskel ifh til digital signal men det er igen op til den enkelte der lytter om man kan høre det.

De fleste tv har kun optisk stik så det er dette stik der bruges normalt.

Stikket til optisk udgang er desværre i stykker,så jeg må så bruge koaksialstikket,hvor der kun er 1 stk.jeg aner ikke,hvilket stik jeg skal montere det i,der står en masse bogstaver,bl,a.serv u,PR-PB-R-L-Y. Hjælp !


bh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis