Blandingsbatteri omvendt rørføring

Hej forum,

Jeg har købt et blandingsbatteri (Hansgrohe Ecostat Comfort) som ikke kan bruges da jeg i badeværelset har omvendt rørføring. Dvs det varme vand er i højre side og det kolde i venstre. Resultatet ved montering af batteriet, er sådan at vandet enten er kogende varmt eller iskoldt. Øv øv.

Da varen ikke kan returneres og værdien på brugte varer er meget lav, vil jeg høre jer af, om man selv kan bygge om batteriet sådan at det tilpasses den omvendte  rørføring? Eller er der andre billige alternativer?

Hvis ikke, må jeg se mig besejret, og komme videre i livet med de penge ud af vinduet 😢

Tak.

Mvh Daniel 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kan du ikke vende batteriet på hovedet, så kommer det varme og kolde vand ind de rigtige steder.

Men ved ikke om det går ud over funktionen at vende det på hovedet, men det er jo nemt at vende det om.


Vi prøver igen, i morgen --

Den ikke helt pæne men nemme løsning er vel at vende det på hovedet?


Ask

En vvs’er kan forskyde monteringen ud til en side. Og da det er ret så grimt i forvejen, gør det vel ikke noget udseendesmæssigt ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er ligsom der er noget under armaturet ?

Hvis man kigger på billedet så sidder armaturet alivel ikke centrerer ifh til badekaret så man kunne som allerede nævnt forskude monteringen, dette vil blot kræve lidt fittings 

bemærk de rør der er på billedet er nogen af dem crimpede rør 

Annonce

Du kunne forskyde armaturet mod højre, så det bliver mere centralt placeret i forhold til badekar. Det kræver kun forskydning fra den ene streng, den anden kan gå lige på.


Elektronikteknikeren

Jeg har lige oplevet, på en campingplads, at armatur sad omvendt på, det var så bare at tænde omvendt for og regulere i den for i den forkerte side 


susanne Mertz

Ph.d. = pensionist hele dagen 


De nye armaturer er der indbygget en termostat i så for at det virker skal vv ind i den rigtige tilslutning.

Tak alle for jeres bidrag. Jeg kan godt se at der ikke eksisterer en smutvej, udover at montere den på hovedet, hvilket bliver alt for grimt da der også er en fast kartud på batteriet (den på billedet er det gamle batteri).

Jeg købte et nyt billigt armatur uden termostat i. Og sådan må det være

Vi lukker den her. Tak igen for jeres idéer.

Blot for at bidrage med nyt for mange søger selv om det er en gammel tråd. dels kan man købe et nyt batteri med omvendt rørføring og dels kan man købe en reservedel, hvor man skifter en enhed i selve batteriet. Det sidste er den billigste løsning. Spørg hvor de køber om de har en løsning til netop dit batteri. Den findes f.eks. til Grohe 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis