RTenovering af kældervægge?

Jeg har en kældervæg, som jeg har banket en del puds af. Jeg er nået ind til et lag med sten og sand, som er ret løst. Nogle steder er det meget løst og andre steder er det hårdere. Hvordan bør jeg renovere denne væg (se billeder). Hvordan kan jeg stabilisere den eksisterende overflade med sand og sten og hvordan skal jeg så efterfølgende pudse det op. Jeg overvejer følgende:

Først et tyndt lag med fliseklæb til at stabilisere og derefter en Weber 50/50/700 mørtel og til sidst nogle multipor plader.

Det største problem er at jeg skal have stabiliseret det eksisterende, som jeg synes sidder ret løst.



Jeg har en kældervæg, som jeg har banket en del... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

C 100/400 er på ren cement/sand (altså fin beton). Om det overhovedet er en god ide afhænger nok meget af hvad præcist din væg oprindeligt er lavet af - hvornår er huset fra?

Uanset hvad ville jeg dog ikke gøre det - har lært at udkast og puds skal passe sammen , så hvis du pudser i rørvig kke, ville jeg også bruge deres produkt til udkast.



Ask

Mine kældervægge lignede dine på en prik (huset er fra ‘32). Her er, hvad jeg gjorde:

1. Blandede en tynd vælling af kc 50/50/700 (den billige fra hjem og fix), som blev malet på med en pensel.

2. Dagen efter blev væggen pudset med 50/50/700 (igen den fra jem og fix).

3. Afsluttede med en cementbaseret spartelmasse (for at få en glat væg) og silikatmaling.

Det er 2 år siden, og væggene står stadig som nye.

Bør nævnes: Jeg har en grundmursplade på ydersiden af kældervæggen.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Har lige talt med en fyr fra Skalflex og han siger aqt det er en betonvæg, at det er en primitiv beton. Er det korrekt?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også