Save småt emne med kap-gæringssav

Jeg har nogen gange brug for at save et lille stykke træ på langs med min kap-gæringssav.

Så hvis dette er f.eks 4x4x10 cm, så skal jeg save det op langs midten så jeg har 2 stk på 2x4 cm tykkelse. 

Jeg ved godt en båndsav ville være at foretrække, sådan en har jeg nu altså bare ikke :)

Nå, men spørgsmålet er sådan set hvordan jeg kan gør det bedst?

Nallerne kommer lidt for tæt saven hvis jeg holder træet med hånden!

Nogen der kan komme på et eller andet smart, så jeg kan gøre det mere sikkert? 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du bruger en fremføringsstok som du selv kan lave eller købe. Et eks: https://www.wood-supply.dk/announce...skiner_aps

Ydermere har jeg stor hjælp af en stor klods jeg har savet ud så den ligner et stort "L". Den er rigtig god til at holde og fremføre en klods som den du viser op af savens land.

Når du først får startet går der ligefrem sport i at lave lige det "fremføringsredskab" der passer lige til dine behov.

God fornywelse.     

EDIT: Åh overså lige du bruger en kap/geringssav. Der må du lave en klods du kan sætte på saven så den kan fungere som et land, som du kan holde klodsen ind mod ved hjælp af en pind eller en fremføringsstok. Der skal bare lidt hittepåsomhed til for at få det til at "køre".


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Land, bliver også kald anslag, så nej det er ikke maskinens plane overflade.

ReneJø skrev den 01-07-2018 23:47:28

Hej, tak for svar. Jeg har ikke lige hørt begrebet "land" om værktøj før... Er det maskinens plane overflade, eller hvad er det?

 Ja som jbh rigtigt skriver, er et land eller anslag det du styrer dit emne op af under savningen.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Men pas på! Der er stor risiko for, at din træklods (den du skal skære i) vil flyve op!


Mvh. Christian M
 

Prøv at se denne video.
Han forklarer fint hvad hvad du skal gøre og hvordan.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis