Mangler jord i stikontakten

Har et sommerhus med et lille skur hvor vi gerne vil have en vaskemaskine installeret.

Der er trukket et 2 x 1,5 over til skuret uden jord.

Kan man opsætte ny stikkontakt med jord og tilslutte en jordledning der monteres til jordspyd eller skal der trækkes et nyt kabel over til Skuret.

Har både en jordledning og 2 m kobberspyd

Har et sommerhus med et lille skur hvor vi gerne... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Et jordspyd på 2 m plejer at opfylde kravende , det er kun hvis du ligger på sandjord at der muligvis kan være problemer , en lidt uautoriseret målemetode er en 7 W glødelampe som bruger ca 30 mA , sæt dem mellem jord og en fase på HPFI" s afgangside hvis relæet kobler så er jorden god nok..............

Mvh S.H. 
Tillid er godt men kontrol er bedre.......

Det er jo din testmetode det er galt med. 

Så det hjælper det ikke at trække nyt kabel. Din jordspyd er sandsynligvis ok. men i vores fag skal der mere end sandsynlighed og tro til. Der skal man vide hvad man har med at gøre. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)

Jeg er ikke i tvivl om at min test metode var forkert.

Som Karl smart skriver så er der stor sandsynlighed at der er problemer med jord forbindelsen. Huset er bygget oven på en sandkasse det er rent sandjord langt ned.

Det var så også derfor jeg tænkte at hvis jeg skal stole på at den forlængerledning med jord jeg nogle gange har sat i stikkontakten inde i huset virker, så ville en ny ledning trukket fra samme sted virke med en bedre jordforbindelse.

Ok du har ordinær fordforbindelse i huset. Så er det naturligvis bedre at lægge an på den. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis