Montering af vindskeder

Hej,

Et lille spørgsmål om vindskeder. Er ved at sætte et lille bjælkehus op og er nået til at skulle montere vindskeder. De skal bestå af to brædder hvor det første dækker tagåsene og det andet sættes ovenpå. Nu er spørgsmlet så hvor meget af brædtet, der skal stikke op for oven. Jeg har en 45*45 trekantsliste til at montere inden tagpappen kommer på, men hvor meget skal det stikke op over den? Afslutning bliver med dækbrædt og ikke aluprofil, så det giver ikke ekstra højde. Der skal ikke isolering på heller. 

På forhånd tak


/Inger

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

hmm jeg har lidt svært ved at se hvordan du kan få en tæt samlingling således at vandet ikke finder vej ind under dit tagpap ved den løsning du har tænkt dig at bruge. den normale måde at afslutte en top på ude ved vindskede er som på denne tegning.

https://www.stark.dk/icopal-5a-sternkapsel-30-mm-1-m?id=9400-8577165&gclid=Cj0KCQjw1NzZBRCoARIsAIaMwutZqjOwGA0Ak5-6m2Y9DfjiUJxRcTjb_nI0te65bi7oqeV5n3DgY7caAuZ-EALw_wcB&s_kwcid=AL!5685!3!212244452761!!!g!412401556237!&ef_id=VYpTUAAAAcGKpxCY:20180701050749:s

hvis du blot vælge at afslutte med et brædt på toppen så vil vandet finde vej ind under dit tagpap.....

Jeg kan godt se hvad du mener, men for at bevare det oprindelige udtryk af huset, så ønsker jeg at sætte et dækbrædt på. Men som nævnt så er min udfordring at finde ud af hvor højt det sidste vindskede brædt skal sidde. 



/Inger

tænker ikke at højden gør så meget, blot at du kommer et lille stykke op over trekantlisten. men igen ikke en korrekt måde at afslutte på 

Tak for hurtigt svar. 

Hvis jeg vælger at skifte mening og bruge dit gode råd med at bruge aluprofil, hvordan skal jeg så i givet fald få den tilpasset så det ser pænt ud ved tagryggen


/Inger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis