pris nybyg.

Hej derude.
har i det sidste stykke tid haft forskellige arkitekter ude for at komme med bud på tilbygning/ombygning.
Der var desværre ikke nogle ideer vi synes vi kunne leve med og so vi ville blive glade for.
Når man så gerne vil have nyt er der jo kun en ting at gøre. Må bide i det sure æble og betale seindsyge priser for en byggegrund istedet.
Vores budget er ikke stort er ca på 2850000 incl grund.
har fået et tilbud fra HC på 171400 på et længehus på 140 m2.
Vil i den forbindelse gerne høre om der er nogle der har erfaringer med nogle byggefirmaer der er billigere.
Glæder mig til at høre fra jer - og på forhånd tak for svar.
vh thomas

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Hvad er det for nogle ideer i ikke ville kunne blive glad for?

Hvilket postnummer bor i ved?

Der fås ikke billige håndværkere nu og frem de næste 2 år, der er kraftigt mangel på håndværkere i byggefirmaerne. 

Indkommende tilbud ligger imellem 40-60 % over det normale for tiden.

Hvis i har fået et tilbud af HC på 1.714.000 kr. så må det være en skrabet bolig.
Det er 12300 kr. pr. kvadratmeter. Det er ikke realistisk for et færdigbygget hus.
Kvadratmeterprisen ligger for tiden på 15000-16000 kr. pr kvadratmeter for tiden.

Et typehus på 140 kvadratmeter vil ligge på min. 2.100.000 kr.

Husk meromkostninger ved ekstrafundering, jordopfyldning, er højst sandsynlig ikke med i tilbuddet. Herudover kan indvendig gulvbelægninger, køkkener, sanitet, også være en del der ikke er med i tilbudet. 

Der kan være mange faldgrupper så pas på.

Hilsen Martin

Med venlig hilsen
HjordrupHansen

Byggerådgiver/byggesagkyndig
Projekterings-, IKT og procesleder.

Det er rent arkitekttonisk vi ikke synes vi kan leve med det - set i lyset af hvad det koster.

Vi har et gammelt hus fra 34 hvor der er bygget en tilbygning på i 98. Så det bliver ikke pænt med mindre vi vælter noget og bygger nyt. 

Har tænkt på jelyhuse. Deres standart starter på 1375. Har ikke spurgt dem endnu men går heller ikke udfra der er noget som helst med i den pris. Tænker her på fundering og inventar. Dette er jo med i andres standart tilbud på ca 1650.

men 15000 - 16000 er lige i overkanten ifht dem jeg har snakket med. 

Eurodan har givet en garanti på 140-150 m2 på et samlet budget på 2850. incl ekstra fundering og carport

Vi talte med Jely da vi skulle bygge i 2010 - de var meget fornuftige og virkede ærlige + prisen var rigtig fin, i forhold til andre bud.. det var simpelthen kun, at vi hellere ville have det fra et helt lokalt firma, at Jely blev valgt fra..  (men lige pt. tror jeg faktisk nogle af vores venner i midt/sydjylland, har fået et rigtig fornuftigt tilbud derfra.. )  
Vi sparede så rigtig meget i forhold til den tilbudte pris, da vi hellere ville have nogle fliser og gulve, der ikke var så dyre .. og det kan måske også være fordelen ved Jely / andre, kontra huscompagniet, Eurodan m.fl.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis