Nest thermostat 3 Gen.

Hej

Jeg skal igang med at lave gulvvarme med klimagulv fra novopan i vores hus, og jeg har beslutte for at jeg vil ha nest Thermostat 3 gen. Men jeg skal bruge en styring som kan arbejder samme med dem. Jeg har snakket med nogle af de lokale vvs’er med de kender ikke noget til nest, og Danfoss siger at deres systemer ikke kan, for de kører en form for et lukket system. Så jeg håber at der nogle her inde der har styr på det

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fandt du ud af det?  
Overvejer nemlig det samme nu, men der er ikke noget at finde i forhold til "district heating" med mange kredse som vi har herhjemme.   Her tænker jeg på at én Nest thermostat skulle kunne styre flere kredse via trådløse termostater

 

Ja hver heatlink, men der skal vel stadigt en Nest 3rd generation thermostat til i hvert rum så også. Det er der overkill kommer ind for mit vedkommende.
Den er lækker at se på, men vil ikke ha en i hvert rum(zone).  Havde håbet det kunne lade sig gøre ligesom fx Danfoss link med en skærm og så en føler i hvert zone som kan kontrolleres og justeres. 

 

Jep Fik det til at virke, Jeg fik hjælp fra en vvs firma i England. 5 zoner i stueplan og 1 zone på 1 sal. 6 stk. Nest 3rd g thermostat med heatlink og en heatmiser uh8. ang. prisen var der ikke rigtig noget forskel, med de tilbud jeg fik med danfoss system her i danmark.
Firmaet hedder theunderfloorheatingstore i England. Men de sender ikke til Danmark. Så du skal købe det her på Amazon.co.uk. Det du skal bruge er nest termostater, en heatmiser uh8 til de heatlink og så skal det hele være 230v. Og så er der et diagram som du får med i nest pakken. Men hvis du har gulvvarme i beton kan du ikke rigtig bruge denne løsning.
Kan man få dit til at tage et billede af din opsætning så man lige kan se om det er noget der kan lade sig gøre :)

Hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre med alm gulvvarme i beton?

 

Du kan da godt bruge dem, men da reaktionstiden på betongulvvarme er meget langsom, vil du ikke bruge nest termostaterne rigtig, men at de slukker for varmen, når du forlader huset og begynder når du er i nærheden. Så bliver det bare en dyr løsning.
Jeg er med på at reaktionstiden i et betongulv er noget længere end i et let gulv.    Det er dog vanddrevent beton gulvvarme der er mest udbredt herhjemme.
Der står også på deres side at det virker til underfloor hesting water based concrete.

Men er meget intereseret i hvordan dit setup er da jeg overvejer den.   Vil dog ikke have en siddende til alle 7 kredse da det vil være vanvittigt dyrt.  Vil køre flere kredse på én zone da flere rum åbne. (3, 2, 2). Skal bare lige være sikker på det kan lade sig gøre

 

Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis