Nest thermostat 3 Gen.

Hej

Jeg skal igang med at lave gulvvarme med klimagulv fra novopan i vores hus, og jeg har beslutte for at jeg vil ha nest Thermostat 3 gen. Men jeg skal bruge en styring som kan arbejder samme med dem. Jeg har snakket med nogle af de lokale vvs’er med de kender ikke noget til nest, og Danfoss siger at deres systemer ikke kan, for de kører en form for et lukket system. Så jeg håber at der nogle her inde der har styr på det

Hej Jeg skal igang med at lave gulvvarme med... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vores er lavet ligesom ganske almindelig gulvvarme med heatmiser som styring, hvor heatlink bliver sat til. Også en nest termostat  i hver rum og en der styre radiatorerne på vores første sal. Om du kan det med at sætte flere kredse på en zone, det ved jeg ikke om du kan.
Henrik19 skrev den 07-12-2019 20:19:42

Jeg fandt vejledningen til heatmiser her:

https://www.heatmiser.com/en/download/211/english/7620/uh8-n-manual.pdf

ser faktisk ret tilforladelig ud?

 Jaaaahr sådan da :D       Umiddelbart skal heatlink vel stadigt bruges til trådløs forbindelse mellem Neo 3rd thermostat og styringen tænker jeg.  

Ellers ville jeg når der skal køre flere telestater på én thermostat(Neo 3rd generation)  bare flette de tre signalledninger sammen op til heatlinken så burde de tre reagere på samme måde. Så har jeg læst mig frem til at hvis strengene ikke er lige lange at man kan få en returmanifold hvor flowet kan reguleres så det passer sammen 


 

Hmmm... Vi skal nok lige høre Jrtm.

Heatlink skal kobles direkte i heatmiser i stedet for neo termostaten, men kan ikke 100% gennemskue kablingen på de enkelte zoner, da navngivningen på Nest Heatlink er anderledes end diagrammet.

@jrtm, kan du hjælpe os her?

NB: Kan se der kan kobles 2 telestater på hver zone, så man kan godt reducere antallet af termostater. 
Tror jeg har regnet den ud:

https://support.google.com/googlenest/answer/9247634?hl=en-GB&ref_topic=9361874

C (common) angives i oversigten som A2 på neo termostaterne.

C (common) angives i Nest dokumentationen som “2” på heat link

https://nest.com/support/images/misc-nest-thermostat-eu/gen3-install/3rd-gen-Nest-Learning-Thermostat-Install-Guide-UK.pdf

NO wire er “normally open”, den angives på heat link som “3”, og på Neo termostaterne som A1

Så det må være at slutte +\- på så der er strøm, derefter “2” til A2 og “3” til A1

Det er mit bud.

Heatmiser dokumentationen for en god ordens skyld:
https://www.heatmiser.com/en/download/211/english/7620/uh8-n-manual.pdf
Planen var egentligt at thermostatet skulle være uden ledninger, men det lader ikke til det kan lade sig gøre da den også får strøm den vej igennem. Batteriet er så vidt jeg har forstået kun til nødstrøm?

 

Annonce
Som jeg læser det, så kan de enten få 12 volt fra heat link hvis der er ført kabel? Eller kobles til en stikkontakt i det rum de anbringes i.
Nu har jeg taget nogle billeder fra heatlink til heatmiser. Håber at i kan bruge dem. Angående strøm til nest termostaterne, bruger vi LK USB kontrakter, og så er der lagt små kabelrør ind i vægge og til nest termo. Men det med flere kredse på en ved jeg ikke. Ham toby fra England skrev, at hvis jeg havde 7 zoner. Anbefalet de at man brugte 7 nest termo. Hvis man står og skal starte fra 0 af, er det ikke dyrt. Vi fik flere tilbud på Danfoss Link Komplet Trådløs Gulvvarmestyring og jeg mener at det billigeste var på 13000kr. med det hele. Og det vi købte var 6 nest. 1 heatmiser. Pumpe fra wavin og alt det der nu hører til, det løb op i ca. 9500kr med porto fra England. Så jeg synes at det var billig nok.
Vedhæftede filer:
Vedhæftede filer:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis