Skorstensfuge hænger løs, hjælp!

Hej!

Jeg var lige oppe på taget og så at den nederste fuge på skorstenen (en gummifuge) hænger mere eller mindre løs.

Hvad fuge materiale skal man bruge ved udskiftning af sådan en? Tænker umiddelbart selv det er noget jeg kan gøre, aner bare ikke hvad man bruger der oppw :-) på forhånd mange tak

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

en ny gummifuge vil blive som den du har nu. Mørtel eller zink

Et billede ville hjælpe rigtig meget. Er fugen mod en inddækning?

Mvh.

Mikkel

her var et billede 

Du skal bruge en ganske alm. fugemasse endelig ikke noget acryl pis..

De kan råde dig i byggemarkedet, vær obs på at den skal være rimelig elastisk.

Mvh.

Mikkel

Jeg ville bruge "Tech7" - det er den mest alsidige fugemasse jeg til dato har prøvet.. dog synes jeg, at den sorte er bedre end den hvide. - hvorfor ved jeg ikke..
Det var et flinkt væsen i et byggemarked, der syntes vi skulle købe den, i stedet for det han selv havde på hylderne..  og det har jeg i tankerne takket ham for, mange gange :-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Okay super tak 😊 altså jeg har noget almindeligt bygnings- og sanitetsfuge som også er beregnet til murværk og inddækninger til udendørs brug, tror du ikke det er stærk nok?

det skala nok holde....men næste gang du skal ud og købe en gang silicone så kan jeg ligeledes tilstøtte mig natur's råd om at bruge tech7 den hæfter selv på våde flader og kan hærde under vand.... vi bruger dem selv på jobbet og vil meget nødigt bruge andet.

Har du noget til at ligge allerede - så prøv det.. og hold øje med, om det holder..

Er det den hwr i mener? 

Jeps.. jeg har efterhånden brugt den til alt muligt - med godt resultat hver gang.. (der ville jeg gerne have købt aktier :-))

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis