Bejdse bordplade.

Jeg har brugt vandbaseret bejdse på en bordplade.  Derefter har den fået 3 x voks.  Efter tre uger smitter den stadig af, når den tørres over med en fugtig klud - også lidt ved at stryge med hånden over pladen!  Tænker på at give den mat lak i stedet. MEN hvordan fjerner jeg voksen?

Vh. Jeppe

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Uden at vide det, så synes jeg det lyder til at bejdsen ikke har været tør inden du har vokset, så fugten ikke kan trænge ordenligt ud.
Eller er det voksen der smitter af?


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Men at den stod et døgn, siger jo ikke om den var tør.
Voksen skulle jo gerne danne en "hinde" oven på det underliggende, det er jo hele formålet med den.
Men hvis farven smitter af på voksen, så vil jeg mene at det er fordi farven ikke er tør.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Vand- eller spritbejdse vil til evig tid smitte af, hvis ikke overfladen er forseglet og det kan voks ikke.

Eneste middel er Tru-oil, som er en hærdende træolie der er beregnet til tidligere voksede eller olierede overflader. 

Tru-oil bruges hovedsageligt ved restaurering af guitarer, geværkolber og antikke møbler hvor træets glød ønskes bibeholdt samtidig med høj modstand for almindelig håndtering.

Selv en bedaget Skratevarius kan med Tru-oil komme til at ligne en Stradivarius.

Tru-oil kan efter hærdning efterbehandles til alle former for finish fra satin til højglans.

Tru-oil kan købes hos en velassorteret våbenhandler eller over nettet.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

@ Rantzau

Hold da helt kaje hvor er det en flot kolbe du har.. Bliver den ikke næsten for glat at holde ved?

Mvh.

Mikkel

Det gør den ikke Mikkel. Det er engelsk skæfte uden pistolgreb med smal hals som bevirker et perfekt greb. 

Den glatte overflade bevirker at haglbøssen falder perfekt til skulderen uden modstand fra tøjet. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis