Bilbatteri laver pivelyd🤔

Hej allesammen! 

Skal til Roskilde her i morgen, og har af samme grund købt et bilbatteri samt en omformer, sü min Lemus-højtaler kan holde sig kørende hele festivalen.

Har netop købt batteriet i dag i Harald Nyborg, og satte med det samme højtaleren til. Men da jeg satte den til, begyndte en helt ulidelig pive-lyd som kom fra omformeren, og har ingen ide hvorfor. 

Hvis nogle har et bud pĂĽ hvad problemet er, ville det vĂŚre en kĂŚmpe hjĂŚlp, for der er gĂĽet lidt krise i den her til aften :((

Mvh Anders 

5 svar
 Følg trüden
Annonce
Annonce
Annonce

Det lyder som en gang coil whine fra din inverter.

Eneste løsning hvis det er tilfÌldet: Byt til nyt.


 

Det er ganske normalt det vil "hvine" en smule og stammer fra nür der trÌkkes strøm gennem stepup transformatoren. Ydermere forplanter lyden sig højst sandsynligt ud i printplade hvor den er monteret, der igen virker som klangbund/resonator.

Jeg kan ikke sidde her og se/høre hvor galt det er, men vil tilrĂĽde dig at tage forstĂŚrker/batteri og inverter med hvor det er købt og lad dem høre/se/garentere. 

PS. LĂŚste lige at Skattefar har nĂŚsten tørlagt en festivalplads sĂĽ husk og fĂĽ rigeligt drikkevare med.   


Mvh. Leif.

Onliner:
"DiskutĂŠr ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trĂŚkke dig ned pĂĽ sit eget sølle niveau, for derefter at slĂĽ dig med sin enorme erfaring i kaos.

PS. LĂŚste lige at Skattefar har nĂŚsten tørlagt en festivalplads sĂĽ husk og fĂĽ rigeligt drikkevare med.   

Kan du lige uddybe den Leif?

Mvh.

Mikkel


FoXX skrev den 30-06-2018 09:39:20

PS. LĂŚste lige at Skattefar har nĂŚsten tørlagt en festivalplads sĂĽ husk og fĂĽ rigeligt drikkevare med.   

Kan du lige uddybe den Leif?

Mvh.

Mikkel


 Ah lod mig nok rive med af Ekstrabladets stil, men: https://ekstrabladet.dk/nyheder/sam...gt/7216678      


Mvh. Leif.

Onliner:
"DiskutĂŠr ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trĂŚkke dig ned pĂĽ sit eget sølle niveau, for derefter at slĂĽ dig med sin enorme erfaring i kaos.

Det er vigtigt at i har rigtig godt styr pĂĽ jeres stelforbindelser.

Endvidere er det ikke en god ide at køre audio pü en 12-230v inverter da i für forstÌrket en masse switch støj op.

Det er bedre at købe en autoforstÌrker som er beregnet pü 12v drift.

Hvis der er en stelskrue pü inverter, det er der ofte pü huset, kunne i prøve at koble den til forstÌrkerens jord/stelskrue for at se om støjgulvet bliver mindre.



Elektronikteknikeren
 Følg trüden
Vil du vĂŚre med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og fĂĽ fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmül og svar andre

FavoritmarkĂŠr spĂŚndende indlĂŚg

FĂŚrre reklamer, nĂĽr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis