Bekæmpelse af fluer

Vi bor ud til en mark med flotte kødkvæg, som vi nyder synet af hver dag.

Desværre betyder de også, at jeg her til aften er slået 50+ fluer ihjel, og tror stadig er er flere herinde.

Findes der andre effektive måder til at slå fluer ihjel på indenfor end en god fluesmækker?

Vi kunne også prøve at forhindre de kom ind, men vi vil helst undgå at have insektnet på vinduer og døre.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Insektnet for døre og vinduer er det eneste der virker når man bor på landet, og så en håndfuld ruller med fluepapir.

Tro mig - jeg bor selv på landet.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

I år har været et helt absurd "insekt" år. Vi bor også på landet, med køer og marker tæt på, og har aldrig haft så mange fluer mm. inden døre.  
Fluepapir, og så hold så vidt muligt døre/vinduer lukket.

Vi har også succes med at få dem ud via "trækket" i huset når vi åbner for flere døre/vinduer. eks. åbner vi havedøren (som har en insektdør/net på) fuldt ud og køkkenvindue, så flyver de fleste ud selv.  

Har lige prøvet det med "trækket", og tror faktisk det virker

Hvilket fluepapir kan I anbefale?

super, det er med at finde ud af hvor de gerne vil flyve hen og så lige samarbejde med konen om at få åbnet,

fluepapiret skal bare være klistret af H til...og det er de fleste vidst.
Vores træk i huset er så kraftigt at det får fluepapiret til at flyve en del, så sæt det op hvor det ikke kan ramme vægge eller lign. sådan lige! bare et godt råd...det er meget klistret nemlig.

Har hørt at fluer gerne vil sidde sammen med andre fluer, så er det ikke muligt at få noget fluepapir med billeder af andre fluer?

Vi har terrassedøre mod øst, syd og vest. Er det korrekt, at der kommer fleste fluer ind ad en dør, som der er sol på? For hvis det er rigtig, så kunne jeg være lidt strategisk med hvilke terrassedøre som er åbne.

Annonce

Så er der her til aften slået 50+ fluer ihjel igen. Hvis I kan anbefale en rigtig god fluesmækker, så må I gerne sige til

En tur i Harald skrald:

https://www.harald-nyborg.dk/52210/insektfangere


Elektronikteknikeren

Jeg boede engang ude i Henne Stations by, med køer på marken op til baghaven.

På en enkelt aften klaskede vi 200 fluer i stuen alene, og det var langt fra dem alle!

En elektrisk "ketcher" til at grille dem med er også ret effiktivt, men det mest effiktive er mekanisk "filtrering" med net for åbningerne.


 

Jeg har lige købt den på 2x8w fra harald. Den er altså ikke pengene værd. Skal ikke kunne sige om den større er bedre.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Bruger flue strips fra bonus klistret på vinduet helt oppe i kanten, det virker 

Karsten

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis