Radiatorrør opsætning

Hej LDS folk.

Jeg er gået i gang med at skifte alle husets gamle radiatorer, og har lige et spørgsmål til en af mine opsætninger.

Efter 90grader bøjningen har jeg fået vinklet en 45grader fitting lidt opad (se billede) dvs. at det faktisk stiger 1,5cm fra 90grader bøjning og frem til indløbet på radiatoren.

Er dette et konstruktions/funktionsmæssigt problem?
Ud over at det jo ærligt er lidt kosmetisk ..."skævt".

Jeg har ikke puttet vand på systemet endnu, da der stadig er 4 radiatorer som skal skiftes, så kan sagtens lave det om.
Men da man altid kan blive klogere vil jeg lige høre om nogen har lidt info om dette.

Tusind tak for al hjælp!

Hej LDS folk. Jeg er gået i gang med at skifte... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Tak! Det tar jeg lige med i "ombygningen".  det kunne måske blive en pænere løsning på denne måde.

nelat83 skrev den 27-06-2018 21:40:29

man sætter jo sin røv i "klaskehøjde" med sådan et par billeder, altid noget jeg ikke blev direkte grinet af!

Poster lige opdatering når det er udbedret!

Nej, der skal en del mere til, det er jo lav-det-selv

Mvh.

Mikkel

Ja der skal selvfølgelig også bruges et (nippel)rør mellem termostatventil og 90o bøjning.

Søren O

Har du mulighed for at bukke rør, for så kunne du lave en etagebøjninng, som er en bøjning bestående af 45° bøjninger udført ved at bøje røret og uden brug af fittings. Du skruer så en bøjning i radiatoren, sådan at du har din termostatventil monteret lodret. Du bør for øvrigt starte med at skrue bøjning ventil fast uden at pakke det, så kan du måle det resterende rør op og tildanne det, så det passer. derefter skruer du det hele sammen, med pakgarn forstås. Etagebøjningen laver du, så den er tæt gulvet. 

Hvorfor bruger du galvaniseret rør og fittings? Til centralvarme er det normalt at bruge sorte rør og fittings.

fase

Hvor ser du galvaniserede rør og fittings Fabrin?

Mvh.

Mikkel

Annonce
FoXX skrev den 27-06-2018 23:28:42

Hvor ser du galvaniserede rør og fittings Fabrin?

Mvh.

Mikkel

Undskyld, ved nærmere eftersyn er det måske sorte rør og fittings, men det ændrer vel ikke at det ligner gør det selv arbejde. Og kan laves lidt mere elegant.

fase

Måske du kan gøre som som følgende:

På røret sættes:
Muffe
Kort Nippelrør
Lang 90gr bøjning, som drejes 90 grader i forhold til væg. (Evt. kort bøjning)
Kort Nippelrør
Vinkel Muffe/Nippel 90gr
Kort Nipplerør

Så burde det kunne laves så det er i lod og vatter.

Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis