Terrasse

Hejsa.

Vi har en veranda i beton og har op til (omme fra siden) lavet en svalegang i terassebrædder.

Da vi gerne vil slå det sammen med verandaen samt udvide den så vi nærmest får en stor terrasse lavet i terassebrædder er vi i tvivl om hvad vi kan ligge imellem betonen på verandaen og de brædder vi vil have ovenpå.

Det er så vand ikke suger op i træet...samtidig skal brædderne skrues fast på dem og vi har kun ca 3cm fra veranda gulvet op til terrasse døren og brædderne er 2cm. Dvs det der skal ligge imellem og samtidig kan tåle vand skal kun være 1cm.

Nogen der har en god idé ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

jeg vil anbefale plastic afstandsstykker/brikker eller kiler fra knudsen 

f.eks her 

https://www.harald-nyborg.dk/24240/kiler-og-afstandsklodser

brædderne skal da skues fast på et eller andet alligevel og vil du ikke bore ned i betonen ja såh......... kan jeg ikke lige se for mig hvordan du vil få dem lagt fast

Det er derfor jeg spørger om hjælp. 

Måske der var opfundet en smart løsning jeg ikke kender til.


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hvis jeg nu skal gøre som du nævner.

Hvordan sørger jeg så for at vandet ikke trænger ned hvor skruen sidder?

Så de ikke ruster over lyn hurtigt 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Hvad med at ligge træfliser, de ligger løst og låses sammen.

findes også i komposit, de skulle ikke suge vand



Vi prøver igen, i morgen --

Hmm.... kunne måske være en idé 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

de kommer ganske vist ikke til at ligne resten af terraasen, men det vil da virke og er ligeledes ret hurtigt lagt, men for at svare på dit spørgsmål omkring hvordan man tætner et hul, så ville jeg putte noget silicone snask ned i hullet og så en rawlplug. og for at være sikker på at skruen ikke ruster over så kan det klart anbefales at bruge syrefaste terrasse skruer det vil jeg for øvrigt også anbefale til resten af din terrasse alle andre skrue typer vil ruste over tid. 

Hustruen er ikke til de træfliser for det passer ikke ind i de andre ..

Men ellers en god løsning 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Jeg ville nok vælge at lægge strøer på betonen, og skrue terrassebrædderne fast i dem.
Og så leve med at der er et trin fra terrassedøren op på terrassen, den kan man sagtens lave så det ser fint ud. Også selvom døren går udad. 

Men at bore så mange huller i et tag, det ville jeg aldrig give mig i kast med. 


Jesper 
http://www.VarmKaffe.dk - en blog om rejser, sejlbåd, have og hus.

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis