Hvad fejler mit fersken træ?

Hej jeg fik 2 fersken træer af samme sort (Prunus Persica) og samme størrelse i april.

Jeg plantede dem ud i mit drivhus tilbage i april. De står ca. 3m fra hinanden. Det ene har det super godt og vokser der ud af, det andet har det rigtigt skidt, men jeg kan ikke finde ud af hvad der er galt.

What to do?

Jeg har vedhæftet nogle billeder.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Prøv at spørge her ... Havenyt.dk-forum


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Frank Chr. skrev den 27-06-2018 13:40:04

Ferskentræet ser ud til at have fået en blæresygdom. 

 Hej Frank

Tak. Nu kigger jeg på billeder af blæresygdom, og synes bladene ser meget krøllede ud ifht hvordan mine blade ser ud. Er det bare fordi det ikke er fremskredent nok på mit træ?

https://www.havenyt.dk/skadedyr_og_...e/126.html 

Ja det mener jeg. for det starter altid med "rustpletter" (der til forveksling ligner brunbakteriose) i forskellige farver men mest rødt. 

I år er det forsent at gøre noget ved problemet, men til næste år ligeså snart du ser syge blade bør de af. 

Det siges at overvanding i det tidlige forår er årsagen. 

Ps. Jeg har selv fersken (og abrikos) på friland og haft problemet. Nu står træerne under halvtag, og udfordringen er over.

Hej Frank, tak. 

Ok, jeg håber træet lever til næste år.
Det er specielt fordi først troede jeg faktisk det var undervanding (glemte lidt at vande det). Mine træer står i drivhus, så det burde jo også være gode vilkår ifht. ikke at få sygdommen.


Tak for råd!

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis