Revner i Siporex og pladesamlinger - hvordan lappes det inden maling

Står til at overtage en 70'er villa og ved fremvisningerne lagde jeg mærke til at savsmuldstapetet var revnet et par steder i væggene (Siporex/porebeton) og næsten alle steder oven over vinduerne på hver side af vinduet. Det sidste er garanteret fordi, der blot sidder en plade oven over vinduerne og så arbejder den og det revner så ved overgangene til Siporex-væggen.

Hvordan får man de her ting "armeret" inden videre malerbehandling, så det holder nogenlunde?

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Revner over vinduer armeres ved at du renser tapet af og lægger armeringsbånd i med vævklæber.

Nu ved jeg ikke umiddelbart hvad de andre revner er for noget men det lyder som sætningsrevner. Det ordner du ved at bore ind i revnen hele vejen ned med 10 cm mellemrum og så fylder du det op med revnelim.


Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler

Limen sprøjtes ind med fugepistol.


Søren O
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Mange tak Kaempekran og Søren O. Præcise råd lige til at gå til. Lyder ikke til at være særligt besværligt. Var bange for at jeg skulle til at skifte pladerne over vinduerne ud eller sådan noget. 

Fint at der blot skal bores huller hele vejen ned ved revnen i Siporex'en. Hvis jeg ikke havde spurgt ville jeg nok har skåret på tværs som ved sokkelrevner eller revner ved udvendig mur. 


LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også