Vand til midlertidigt køkken i garage

Hej

Vi skal til og i gang med ombygning, og installerer derfor vores nuværende køkken i garagen. Jeg er dog blevet i tvivl angående vandtilførslen, hvordan jeg lige griber det bedst an.

Af vandforbrugende installationer/apparater er det vandhane, opvaskemaskine og vaskemaskine som jeg skal have koblet til.

Vi har en udendørs vanhane med 3/8" gevind én meter fra garageporten, så jeg forestiller mig at jeg trækker rør eller slanger derfra og ind i garagen (Porten er med blød gummiliste nederst, så det kan komme ind den vej). vandhanen er i galvaniseret jern.

Jeg forestiller mig umiddelbart at jeg sætter et y-stykke + 2 balofixventiler på vandhanen. én udgang til vandslange og én til installationer i garagen. Fra udgangen til garagen trækker jeg et pex-rør til skabet med køkkenvasken, og så ved anvendelse af T-stykker trækker jeg vand herfra til opvaskemaskine og vaskemaskine.

Lyder det som den rigtige måde at gøre det på, eller bør jeg evt. i stedet anvende galvaniserede jernrør, eller en tredje løsning?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Når det kun er midlertidig er det da en ok løsning.

Er der ikke 3/4" gevind på hanen ?

Vi prøver igen, i morgen --

Hej Je_ns

Tak for svaret. Så tænker jeg at det er sådan det skal gøres.

Ved nærmere undersøgelse kan jeg se at du har ret i at jeg skrev forkert størrelse. Det er 1/2" gevind.

Du skal jo også have vandet derfra, og helst ikke hen i en regnvandsbrønd hvis i har separeret kloak system i jeres bydel. 

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis