Hej
Vi skal til og i gang med ombygning, og installerer derfor vores nuværende køkken i garagen. Jeg er dog blevet i tvivl angående vandtilførslen, hvordan jeg lige griber det bedst an.
Af vandforbrugende installationer/apparater er det vandhane, opvaskemaskine og vaskemaskine som jeg skal have koblet til.
Vi har en udendørs vanhane med 3/8" gevind én meter fra garageporten, så jeg forestiller mig at jeg trækker rør eller slanger derfra og ind i garagen (Porten er med blød gummiliste nederst, så det kan komme ind den vej). vandhanen er i galvaniseret jern.
Jeg forestiller mig umiddelbart at jeg sætter et y-stykke + 2 balofixventiler på vandhanen. én udgang til vandslange og én til installationer i garagen. Fra udgangen til garagen trækker jeg et pex-rør til skabet med køkkenvasken, og så ved anvendelse af T-stykker trækker jeg vand herfra til opvaskemaskine og vaskemaskine.
Lyder det som den rigtige måde at gøre det på, eller bør jeg evt. i stedet anvende galvaniserede jernrør, eller en tredje løsning?