Vægge mangler på gamle tegninger? (billed)

Hej

Vi har købt et hus hvor der er fjernet en del vægge ifht til de gamle tegninger der ligger på huset. Det er tilsyneladende mange år siden at det er gjort og huset står endnu,  men jeg undrer mig alligevel over at man har måtte fjerne så mange vægge. Der ligger ikke umiddelbart nogen dokumentation på det, hos kommunen. Er det noget der ser ok ud eller skal jeg få nogen til at kigge på det? Væggene markeret med rødt er dem der er fjernet. 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er ikke noget du skal gøre noget ved. Det er fint.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

De 4 væge er intet problem, det er den lange væg i midten der går på langs af huset du ikke må fjerne, da den højst sandsynligt er bærende/støttende for etage adskildelserne.

Og den bærende væg bliver stadigvæk stabiliseret af de tværgående vægge der er på den anden side, så alt i alt, ser det fint ud endnu.


 

Tak for svar. 

Men hvad støtter 1. Salens vægge på når væggene ned igennem er fjernet? Er der lagt stål op i etageadskillelsen mellem stuen og 1.sal?

Skillevæggene på 1. sal har ingen nødvendig stabiliserende funktion. 1. salen kunne have været et stort loftrum og taget ville stadig stå.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Det er bjælkerne der ligger på tværs af hytten, mellem dine udvendige vægge, i etage adskildelsen mellem stue og første etage der bære vægten af ALT der er på 1. sal, sammen med de udvendige vægge. Tagkonstruktionen bærer taget og "hemsen", og flytter det ud til ydervæggene.


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis