Loftlampe lyser konstant

Hej Lav-det-selv-folk 

Jeg har i dag tilsluttet en loftlampe i vores soveværelse. Efter tilslutning tænder jeg for relæet igen og lyset i lampen tænder. Desværre viser det sig at når jeg trykker på kontankten for at slukke, så sker der ingenting - lyset forbliver tændt.

Der er ikke andre loftsudtag i rummet og ikke andre kontakter til at betjene loftslampen.

Jeg har lavet en tegning, så i kan se hvordan ledningerne ser ud og hvor de kommer fra.


Ledninger fra væg til Kontakt.


Ledninger i kontakt.


Ledning til loftsudtag


Ledninger fra loftsudtag til lampe


Forhåbentligt kan i hjælpe.

De bedste hilsner 

Christian



De bedste hilsner
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds

Det er nu ikke så svært at se, at der er noget galt. 

I lampeudtag har du blå og gul/grøn som er korrekt monteret, så dem snakker vi ikke mere om. Den brune i lampe udtag skulle være tændledning,  medens du har en sort i kontakten på den plads som skulle tænde lampen. Jeg kan se at der kommer en 3 leder ind i afbryder dåsen, formodentlig fra lampeudtag.  

Enten er afbryder beregnet til at tænde noget et anden sted, eller også skal den brune (fra den 3 leder kabel )  flyttes over til den sorte. ( den sorte kan tages af og blændes med en muffe. 

Er det en stikkontakt der sidder nederst undre det mig at jordleder ikke er monteret ud i den. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej Erik

Tusind tak! Du har så meget ret.

Jeg tog den sorte leder ud og blændede den af. Derefter tog jeg den ene brune leder og tilsluttede den hvor den sorte sad før.

Fantastisk simpelt, men dejligt.

Her er efter-billedet, men den rigtige tilslutning.


Igen tusind tak for det fine svar.

De bedste hilsner 

Christian


De bedste hilsner
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis