Hvad er det for en busk/plante?

Denne busk/plante med store pigge "hærger" og "kvæler" vores ligusterhæk og "selvsår sig" i vores bede😑

Hvad er det for en størrelse og hvordan får jeg fjernet/aflivet den, så den ikke kommer igen?


På forhånd tak for hjælpen😉


Glade havehilsner fra "Dalle" 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS

Jeg kender ikke navnet, men næsten alt skal tages væk så længe det er småt. Det er den eneste måde at udrydde det på i hækken. Altså de store handsker på en gang i måneden, "røven i vejret " og så få dem luget væk med rødder. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Det er med at få dem væk så de kan begynde at udsulte. Jeg har kristtorn i min hæk, og det er ikke lykkedes helt at undgå dem selv om jeg forsøger. Din er ikke kristtorn, de har spidse blade og ingen lange torne. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Erik !!  Det er ikke kristtorn du har i din hæk  , men alm. mahonie som godt kan ligne kristtorn . til trådstarter , prøv at spørge her ....Havenyt.dk-forum .


Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Jeg tror det sandsynligvis en Mirabelle, muligvis en artshybrid med enten Slåen eller Kræge. 

Dem du ikke kan trække op, bør du blive ved med at klippe helt ned (formodentlig i en årrække) som Erik er inde på, så de til sidst udsultes og dør.

Hvis du har noget glyphosat 360/ roundop. Kan det forsigtigt pensels på bladene og vil tage livet af den, pas på den bevarne hæk. Jeg har brugt til tjørn i min Liguster hæk.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også