Fjernvarme

Hej vil lige høre om nogen kan hjælpe mig ang fjernvarme. Min indgangs temperatur er 52.5 og udgangs temperatur er 51.5 afkølingen er på 0 %. Har lige fået en helt ny varmevandsbeholder og troede tingene ville blive bedre men der er næsten blevet værer jeg har lukket for gennemstrømning til radiator så der kun er indgang til at varme vandet op i beholderen giver det mening at returen ligger på det samme som indgang og at nedkølingen ligger på 0% eller kan man kun måle nedkøling når der er gennemstrømning i radiatorene mvh jensen.. 

Hej vil lige høre om nogen kan hjælpe mig ang... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg mener slet ikke at det sundhedsmæssigt er forsvarligt at fremløbet fra fjernvarmen er så kold. Jeg mener at fjernvarmen skal sørge for at temperaturen hæves.


Søren O

Jeg har forstået det nu tror jeg har jeg fremløb på 45 og min retur er på 45 så dermed en afkøling på 0 nu har jeg skruet termostaten ned på lidt over 3 så dermed varmt vand på 35 ca og dermed har jeg en afkøling på 10 % stadigvæk i den lave ende.. jeg føler mig magtesløs og aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre for at få det ændret med mindre jeg vil gå i bad i 10 grader varmt vand og dermed ha en afkøling på 35.. 

Du bliver nødt til at spørge fjernvarmeværket, om det kan være rigtigt, at fremløbstemperaturen kun skal være 52 °C. Det kan du ikke varme dit varme brugsvand op med. Så inden du overgiver dig til magtesløsheden, spørger du lige fjernvarmeselskabet om hvad de ser som en rimelig fremløbstemperatur. 60-65 °C ville være rimelig.


fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis