Borepatron ?

Hej, jeg har lige købt en vidaXL søjleboremaskine, men hvordan sætter jeg borepatronen på ?, der er ikke noget gevind eller lign.

På forhånd tak :-)

olsens

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det plejer jo at være med en konus op i midten af akslen. Er der ikke det er det nok en skrue igennem patronen op i akslen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Ikke så nemt at se på billedet, men er det akslen pilen peger på, borepatronen skal monteres på ?

Så skulle den gerne være svagt konisk, konussen i borepatronen skal hedde B16, eller B18, vil jeg tro.

Borepatronen skal bare "bankes" fast, husk at rengøre alle flader for fedt og snavs først.


Vi prøver igen, i morgen --

Dels syns jeg ikke at der er nogen konus i patronen, dels plejer det koniske hul så ikke at være op inde i akslen så man kan sætte store bor op direkte i akslen?


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.

Hvordan ser borepatron ud?

kovas skrev den 25-06-2018 16:46:11

Dels syns jeg ikke at der er nogen konus i patronen, dels plejer det koniske hul så ikke at være op inde i akslen så man kan sætte store bor op direkte i akslen?

 Ja sådan er det normalt, men jeg har dog haft en bænkboremaskine med samme system.

Der kunne jo også sidde en dorn med konus i maskinen, synes bare ikke det ligner det.

Dornen ser sådan her ud, og borepatronen er stadig bare banket fast.


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce

 je_ns  Ja det er den med pilen :-) og bankes på ? uden bolt eller noget andet..

kovas der sidder ikke noget og ingen skrue :-?

Martin v. som på billedet.


Ja så skal borepatron bare bankes op i den, evt lige sørge for at fladerne er affedtet..

 Martin.v  jeg finder ud af det i morgen, om det falder :-) og jeg skal nok affedte.

af :-)

Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis