Efterbehandling af slidlag før epoxy

Hej :-)

Måske en der har en brugbar idé?

Jeg har lige støbt slidlag på mit badeværelse i dag. Om 14 dage er gulvet klar til næste behandling. Jeg har etableret fald efter alle kunstens regler. Ingen problemer der. 

Jeg skal have epoxy ovenpå slidlaget. De helt små ujævnheder, bitte små lunker etc. Hvordan kommer jeg bedst af med dem? Selvnivellerende spartel til at skabe en overflade som en barnerumpe, vil jo grundet faldet ikke være brugbart.

Beslutningen om epoxy er truffet og afløbsrenden etableret. Så helst ikke nogen forslag om fliser, vinyl og lignende :-)

So what to do?


Bedste hilsner

Peter 


Venlig hilsen

PeterA

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skulle du ikke slibe slidladet før du kunne smide epoxy på eller er det ikke nødvendig?
Det du kalder selv nivelerende spartel kalde også flyde spartel. Det kan meget fint bruges selv om der er fald på gulvet. Man blander det lidt tykkere end vejledning på posen. Så arbejder men med det under hærdning. Men hvis du ikke har formået at få pudslaget jævnt og uden lunker så kunne man frygte at du heller ikke kan få flydespartel helt jævnt da der nemt kan komme lufthullr og så er du jo lige vidt.  
Jeg ville prøve med en beton flise i hver hånd hvor man kører hen over overfladen så de små toppe slibe væk. Der efter blandes en smule fliselim op som en pasta og de små huller der skulle være fyldes. Dagen efter igen en tur med flisen. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Epoxy maling eller belægning? Malgodt har en artikel det meget fint beskriver forskellen her og har også nogle gode film på YT om brugen af det.

Så hvis det er epoxy-belægning (til udspartling) vil man godt kunne skjule mindre forskelle og modsat hvis det er epoxy-maling.

Et helt tyndt lag finspartel efter grundig priming kan godt styres på et badeværelsesgulv som Erik er inde på, har selv finafrettet et badeværelsesgulv hvor jeg havde lidt udfordringer med niveauer og det var ikke særligt svært at kontrollere i faldzoner ved bruser og spa. Mit var dog det lidt billige flydespartel (klinker som slutbelægning) så husk at der er krav til høj trykstyrke hvis det er under epoxy som slutlag.

Hvis det er epoxy-belægning så tror jeg at det vil være sværere at styre end flydespartel i de områder hvor der er fald.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også