Tømning af septiktank,

Som overskriften hentyder til, så drejer spørgsmålet sig om en fyldt septiktank.

Hvor meget haster det med at få den tømt ?

Det er først idag toliettet ikke trækker mere.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det kommer vel an på dit behov for at komme på potten? Jeg ved ikke helt hvad du spørger efter?

Mvh.

Mikkel

Din septik tank skal tømmes, gerne før frem for senere.

Jo længere du venter, jo mere flyder der over/ud af den, og forurener din grund.

Begræns dit brug af WC, bad og diverse vaske til minimum, frem til du har fået tømt den.

Men jo, du kan godt vente til i morgen, mandag. det skulle det ikke desideret gå i stykker af.


 

Hvis du har septiktank der skal tømmes med regelmæssige mellemrum, er det  essentielt at få et godt samarbejde med din kloakmester eller slamsuger.

I mange år havde  jeg enelendigt septiktank og tre børn hvoraf de mindste stadig var blebørn. 

Det er utroligt hvad en håndfuld høkere bajere og et venligt ord kan få hverdagen til at fungere. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

tak for hjælpen. Det var desværre en "fejl 40". 

Vi har overtaget huset for 1 måned siden, og i fyrrummet undrede jeg, mig over en stikkontakt, der stod ingenting, og intet skete når jeg slukkede eller tændte. 

Det var så til septiktanken.


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Annonce

En stikkontakt til septiktanken? Mener du en afbryder, som måske slukker og tænder for en pumpe. Hvis det forholder sig sådan, er det ikke en septiktank, du har, men en pumpebrønd. Prøv at finde den og se om alt er som det skal være.


fase

Der kan skam sagtens være en septiktank i den forbindelse, men måske strømmen bruges til en form for rensning/adskillelse af vandet fra spildevandet over i en form for rensebrønd inden det ledes ud i mark/dræn etc. Det har mine forældre som bor ude på landet hvor der ikke er kloakeret.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

prøv at kigge på kommunens regninger til huset. Der er garanteret årlig tømning. Stikkontakten er til en pumpe til "det tynde". Du har en 3 eller 4-kammer tank. Populært flyder bimmelim og bummelum over i næste kammer, indtil sidste, hvor pumpen pumper urin og vand ud via slanger med huller i. Du har nok en mile eller dige i nærheden.


 

Jer der har septiktank, har I lås på låget? Ja jeg tænker på den forfærdelig ulykke hvor en 2-årig dreng omkom for nylig. 

Vi har ikke, men jeg skal have lavet et eller andet, fordi man kan let komme til at skubbe låget lidt, og så bliver det farligere


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis