Udvide flisegang

Hej forum

Jeg har en række fliser fra skur mod vej. 6 meter i alt.

Synes den gang er lidt for smal så vil lægge en række fliser mere i den ene side.

Når jeg graver ned ved siden af de eksisterende ser der ud til blot at være 5 cm strandsand under dem og så jord derunder.

Det virker ikek af meget, men de ligger snorlige efter mere end 15 år.

Kan jeg nøjes med det samme hvis jeg udvider med en række?

grave en flise bredde 5 cm dyb og fylde med sand som jeg stamper og afretter, eller skal jeg gøre noget mere.

Jorden er ret hård i det område og nok derfor der ikke er lagt mere under de eksisterende fliser.

Katmus
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja lav det blot som det eksisterende. Det har jo virket udmærket. Du kan rette af efter de eksisterende fliser. Tag en lægte, lidt kortere end 3 x flisebredde. Et brædt i flisens bredde skues på lægten i en flisetykkelse afstand - 2-3 mm. Så er du klar til at rette af. Er der ujævnheder rettes der efterfølgende af på langs med fliserne.

Søren O

løftede lige en flise.. ligger direkte på jorden kun rettet af med noget sand.

Jeg prøver det samme med de nye.

Men passer godt med det ham her skriver.

lagt masser af fliser direkte på jord kun rettet af.

https://jordgrus.dk/laeg-selv-fliser/

"Jeg har lagt mange terrasser og havestier uden stabilbund på hårdere havejord. Og ingen af mine kunder er vendt tilbage med klager over sætninger på belægningen. Tricket består i at vibrere afretningsgruset og den underliggende jord grundigt."

Katmus
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også