istandsættelse af hoveddør

Halløj 😊

Pas på mig, jeg er ny i trafikken - eller i hvert fald ret grøn i forbindelse med alt det her husejeri og istandsættelse.

Vores hus er en gammel murermestervilla fra 1921, der på et tidspunkt er blevet misligholdt indvendigt, og derfor solgt som håndværkertilbud. Dem der købte det har malet (alt!) med den brede pensel og billigste maling fra Jem & Fusk for at få det fikset lidt op til salg.

Jeg kunne gerne tænke mig at sætte hoveddøren i stand, da den blandt andet binder i gummilisterne grundet malingen ikke er hærdet inden den er blevet lukket igen (formoder jeg). Egentlig kunne jeg godt tænke mig at slibe den ned og male igen, samt at rense karmen og listerne for gammel maling, men jeg tænker ikke dette kan gøres på en dag, og så er jeg jo uden hoveddør.

Malerarbejdet er ufattelig dårligt udført, så NOGET skal der gøres, men jeg er simpelthen i tvivl om, hvordan jeg skal gribe denne opgave an. Er der nogen, der har nogle gode råd?

På forhånd tak!

Murermestervilla fra 1921 istandsættes ét rum ad gangen.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tag en træplade og monter i gang.

Tænkte lidt mere over det.

Slib dør ned, mal alt indnendigt.

Når karm males indvendigt, monters en plade udvendigt på dør.

Derefter kan resten males udvendigt.

God ide at starte med hoveddøren, og god ide at blænde døren så du ikke stresses til at sjuske for at blive færdig i en fart.

En muremestervilla fra 1921 er en lækkerbisken at istandsætte. Selv om du er ny er det lysten der som bekendt driver værket. Vi har alle været nye husejere, så du spørger bare løs.

Kulturstyrelsen eller Rådvadscentret kunne være et godt udgangspunkt at få mere viden om netop jeres type ejendom.

Malene: Sæt et billede af din hoveddør, så kan vi lettere vejlede dig.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også