Meget lavt vandtryk

Hejsa,

Jeg har et vandtryk problem, som jeg håber på en venlig lds erfaring/kendskab til hjælp.. mit hus er sidst i 60, og jeg har haft det i ca.10 år, men syntes det bliver værre og værre.. nu tager det "evighed" (2-5 min afhængig af hvilke hane) før vandet bliver varm.. Det er både det kolde og varme hane som er meget langsomme,  har renset snavsefilteret og tudene, men desværre ingen forbedring..

Mvh

Gog😉

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på lds. 

Det kan være varmeveksler der er kalket til. Den sidder øverst i det arrangement du har taget billede af. 

Man kan godt afmontere den og afkalke den. Der skal lukkes både for vand til den og begge varme rør. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Når det både er den varme og kolde hane der er galt med, vil jeg i første omgang ikke mistænke varmeveksleren for at være tilstoppet.

Er det galt med alle vandhanerne i huset? Når du opner en vandhane, er der så " masser" af tryk på lige når du åbner og straks forsvinder når der lige er kommet en lille mængde vand?

Ud fra lidt flere symptoner finder vi sikkert løsningen. Måske er det jordledningen ude fra vejen der er problemer med. Det kan også være filtret i din vandmåler der er stoppet. Du må ikke selv afmontere vandmåleren, men tyder det på at der er problemer med vandforsyningen ind i huset, bliver du nødt til at kontakte din vandforsyning.


Søren O

Jeg havde det problem engang, med meget lavt tryk, der var masser at tryk, når man åbnede hanen, men trykket faldt med det samme når vandet begyndte at løbe.

Det skyldes der sad en sten i en stophanen inde ved huset, vandværket kom og skyllede systemet ud, inde fra huset og ud til vandmåleren, som sidder i en brønd uden for huset.

Det løste problemet, som for øvrigt opstod lige efter noget ledningsarbejde ude på vejen, så der må være kommet skidt i hovedledningen dengang.



Vi prøver igen, i morgen --

Mange tak for alle ideerne, jeg vil forsøge at skille veksleren af og afkalke den til at starte med... jeg har for et par år tilbage fået ny vandmåler på, det hjalp en smule, men nu er det ved det gammel igen... trykket på alle hanerne er mere eller mindre ens, der er ikke mere tryk på hverken start eller stop, og der er ingen indflydelse/trykforskelle imellem hanerne, når de slukkes eller tændes...jeg tror sådan set trykket fra vejen/værket er ok, men problemet ligger i "huset", skal selvfølgelig "bare" lokaliser det :-(

Jeg tror ikke du opnår nogen forbedring ved at afkalke varmeveksleren, da trykket er det samme både i kold - og varmtvandshanerne. 

Hvordan er det hos dine naboer - har de ingen problemer. Har naboerne ingen problemer, vil jeg foreslå dig at tage fat i vandværket som det første.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis