Tag med isolering på anneks

Hej,

Da jeg tidligere har haft fantastiske erfaringer med at spørge herinde, så prøver jeg igen og håber at nogen af jer dygtige gør-det-selv folk, der har erfaringer med dette. Jeg forsøger på at få selve processen i taglægningen på plads og hører utroligt gerne hvis nogen har kommentarer til nedenstående punktopstilling.

Det drejer sig om opsætning af et lille anneks på ca. 15 kvm op. Det skal mest bare bruges til opbevaring og en enkelt overnatning en gang imellem om sommeren. Vil gerne lægge et bræddeundertag med isolering og tagpap, men er i tvivl om, hvordan jeg rent praktisk skal gribe det an. Umiddelbart ville jeg gøre flg.:

1. Montere vindskede på tagåsene i den ene ende af taget

2. Montere rupløjede tagbrædder med den ru side opad hele vejen hen

3. Montere vindskede i den anden ende af taget

4. Montere liste nede ved tagdryppet til at støtte isoleringen. Vil mene at bredden (højden) af denne skal være tykkelsen af tagbrædder + tykkelsen af isolering. 

5. Lægge 25 mm flamingo isolering på hele fladen (fastgøres med 40 mm papsøm) (jeg har i en anden tråd nogen specifikke diskussioner omkring denne isolering, så det vil jeg ikke blande ind i det her)

6. Sætte en trekantsliste (45*45) ude ved vindskederne

7. Lægge tagfod/tagpap på med 40 mm papsøm (har kviktag som ikke skal svejses)

8. Sætte dækbrædder på vindskederne

Lyder det som noget, der vil komme til at fungere? Har jeg glemt noget? 

På forhånd tak


/Inger

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er en meget alternativ konstruktion du der har gang i.

25mm isolering forslår som en skrædder i helvede.

Et blødt lag som flamingo mellem bærende tag og tagpappen kan jeg sikke se nogen fordel ved. Det er faktisk i modstrid med hvad leverandørerne anbefaler.

En trekantliste skal fastgøres til både underlag og vindskede så tagpappen ikke sprækker særligt ved frost.

Alt i alt ville jeg vælge en konstruktion som de forskellige byggesagkyndige anbefaler såfremt isolering er et issue.

Ved at udelade flamingopladerne vil konstruktionen overholde mindstekravene til en holdbar konstruktion.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for dit svar. Som jeg forstår det, så lyder min liste ok hvis jeg undlader punkterne 4 og 5, hvilket jeg er ved at være overbevist om vil give den bedste løsning. Isolering er som sådan vist ikke så vigtig, så når jeg hører at den måde at gøre det på vil give en dårligere konstruktion, så tager det ikke lang tid at beslutte sig for at droppe den del Heller ikke så dårligt med en mindre arbejdsmængde. 


/Inger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis