Brug / genbrug af campingvogn

Hej alle.


Jeg har en gamle campingvogn med fugtskader.
Men den har en sund undervogn med nye dæk og bremser.

Hvad må man bruge undervognen til? Må jeg lave en trailer? Må jeg smide et stort legehus på (hvis dens godkendte vægt ikke overstiger?) må jeg bygge en kæmpe teltvogn? 

Og hvis man må alt det? Nogen der så ved hvor man kan finde inspiration til projektor?




4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Der er masser af projekter på nettet.

Hvis du vil køre lovligt på vejene skal den synes. Med mindre du sætter en stor trekant bagpå og holder dig til max 30km. Prøv at køre forbi den lokale synshal og hør dem ad.


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Du ændre ved selve konstruktionen, du ændrer på egenvægten, du ændrer måske anvendelsen fra “beboelse” til “varetransport”.

Blandt andet skal evt. ejer-/vægtafgift måske beregnes på en ny måde.

Der er nogle minimumskrav til konstruktion, så du er nød til at runde bilinspektionen INDEN du kaster dig ud i projektet.


Træd ikke på mine ledninger :o)

Der står sikkert i din registreringsattest at campingvognen er godkendt til beboelse, så ændrer du den til trailer er det ændret anvendelse, og så skal du til syn.

Er din campingvogn standardtypegodkendt er det ikke sådan lige at lave om. På din registreringsattest står også hvilket nummer din typegodkendelse har. Du kan måske finde typegodkendelsen på nettet hos færdsels- eller trafikstyrelsen (de ændre sommetider navn).

Jeg vil nu som Kermit foreslår først spørge "synsfatter" inden du begynder at gøre noget som helst.

Den der med trekanten bag på går ikke. Undervognen er opbygget til at kunne synes, så det skal den være. Reglen med trekanten kan kun bruges til redskaber, og måske en bådtrailer, men den skal så være uden læs - altså ingen båd med.

Vil du flytte en campingvogn uden nummerplader, så kan det foregå med prøveplader, forudsat at campingvognen færdselsmæssigt er i forsvarlig stand.


Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis