Kommentarer til projekt: Lugt fra bidet

Her samles kommentarer til projektet: Lugt fra bidet

Kommentarer vises både her og på projektet.
Her samles kommentarer til projektet: Lugt fra... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Håndvaske har ofte en separat vandlås. Det har et bidet ikke.

Jorbesen skriver, at lugtgenerne startede efter installation af nyt badeværelse, så det er mest sandsynligt at problemet skal findes i huset og ikke i kloakrørene fra gaden.

Udluftning gennem taget er som du skriver det mest sikre, bare ikke for stråtage som kan give andre problemer. Det er ikke sikkert huset inden ombygningen var forsynet med udluftning gennem tag.

Derfor er det stadig billigere at lede efter, og kontrollere udluftningen inklusiv en eventuelt vaccumventil virker efter hensigten inden mere omfattende metoder tages i brug.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej begge


Nu har jeg kigget lidt rundt i huset for at lede efter rørene. 

Umiddelbart ser det ikke ud som om, at der er udluftning i tag. Det virker som om afløbene på 1. sal er det højeste - og de løber blot nedad. Omend til et andet hul end det i badeværelset i kælderen. 

Huset består af kælder og stueetage (jeg kalder det 1. sal, selvom det principielt er kælder. Undskyld, hvis det giver forvirring.)

Vi nærmer os målet.   

Du skriver du har fået nyt badeværelse i stuen. Skal det forstås sådan at der var badeværelser i både stueetagen og kælderen, men badeværelset i stueetagen er renoveret og samtidig bibeholdt eksisterende bidet? Er billedet fra badeværelset i kælderen? Er der bidet i begge badeværelser?

Du er heller ikke sikker på om begge badeværelser har fælles afløb skriver du. Der må være en faldstamme fra badeværelset til kloak i kælderen når begge badeværelser ligger oven på hinanden ud fra din beskrivelse.

Du må få helt styr på rørføringen for at påbegynde en målrettet fejlfinding.

Min VVS'er var helt klar i spyttet, da jeg i sin tid stod i nogenlunde samme situation med renovering af to badeværelser. Der er stort set ikke den dårligdom manglende ventilation kunne forårsage - inklusiv besøg af Jehovas Vidner.

Undervejs kan du med gaffatape forsegle afløb og overløbsrist på det mistænkte bidet, så de er helt lufttætte. Luft ud og kontroller om lugten er forsvundet mens du leder videre.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej igen 

Igen, tak for hjælpen. Der er badeværelse på begge etager. Det i kælderen er det vi har renoveret. Vi brugte ikke badeværelset i kælderen før renoveringen. Der er ikke bidet i badeværelset i kælderen. 

Det i stueetagen (1. sal) har vi brugt siden vi flyttede ind. Det badeværelse har vi ikke renoveret. Billedet er fra bidetet i det badeværelse. 

Jeg har lukket bidetet af, som foreslået. Så kan jeg i mellemtiden få styr på rørføringen. Udfordringen er blot, at der ikke er synlige rør fra badeværelset i stueetagen (1. sal). Men jeg prøver at finde ud af så meget som muligt 


Igen, tusind tak for hjælpen. Man er lidt på herrens mark uden fagfolks hjælp. 

Hvis der er en vandlås ved bidetet, og i ikke bruger det, så prøv at hælde glycerin i. Det vil ikke fordampe, og vil lukke af for lugt. 


Mvh Jan

Hej alle


Jeg skylder en opdatering. Og status er, at vi er blevet i tvivl om, hvor lugten kommer fra. Vi troede, at lugten gik væk. Men over sommeren er den kommet igen. Vi tester stadig. 


Tak for hjælpen. 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis