Bolt til bærearm

Hej experter

Jeg vil lige skifte begge bærearme inden syn, men den ene af de forreste bolte er sgu groet helt fast. Har prøvet det meste, varme ( begrænset ), masser af caramba,  luftnøgle osv. - og fortsætter jeg ødelægger jeg bolthovedet. Jeg overvejer at svejse et større bolthovede på, men er lidt bange for varmen vil forplante sig. Der er ikke plads til at skære bolten fri, uden fare for skade på forbro.

Det er en seat Arosa - samme system som VW-polo. Har I et godt råd..?

Vh. Carsten


 

Hej experter Jeg vil lige skifte begge bærearme... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

''''''Er det en bolt der sidder skruet gennem et stykke metal/rør, er det nok bedre at lade være med at varme på bolten, men give det bolten sidder igennem en gang varme og bolten efterfølgende en gang af slagnøglen.''''''  

Absolut - og indtil videre "bades" det jævnligt med caramba, så forventer jeg det er muligt i min ferie..  



 

Vedrørende induktiondvarmere, er der kommet billigere modeller, kunne jeg se da jeg googlede. https://www.p-lindberg.dk/detaljer/induktionsvarmer

Var for et par år siden hos det lokale Topsted værksted, for at få repareret en hy cylinder til en kran, cylinderhovedet var limet fast, de havde en monsterstor induktionsvarmer, den fyldte som en stor co2-svejser.

Den var super effektiv..

Men den virker jo som en induktiondkogeplade, så tingene skal være magnetiske vil jeg mene, så til allu, og rustfri, dur den nok ikke.


Vi prøver igen, i morgen --

Jeg har en elektrode svejser som jeg har brugt til at varme en bolt op med på et tidspunkt.

Og ellers kan der bygge fortræffelige ting af en transformer fra en mikrobølgeovn, man laver lige en enkelt sekundervikling med en ledning fra et startkabel, så har man noget der kan varme bolte og skruer op.


Elektronikteknikeren

Kan en bajonet sav ikke klare sådan en fætter. Hvis det er samme system som polo. så vil jeg skifte bøsninger i samme arbejdsgang. Hvor gammel er sådan en bil ?. Jeg kender kun 9N1 polo, som er det samme som Skoda Fabia, og Audi A2 o.m.a.


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Gregeren skrev den 02-07-2018 19:59:40


Og ellers kan der bygge fortræffelige ting af en transformer fra en mikrobølgeovn, man laver lige en enkelt sekundervikling med en ledning fra et startkabel, så har man noget der kan varme bolte og skruer op.

Det ville jeg kun råde folk der har forstand på hvad de laver til, men ja du har helt ret.

Mvh.

Mikkel


 

Annonce

Og ellers kan der bygges fortræffelige ting af en transformer fra en mikrobølgeovn, man laver lige en enkelt sekundervikling med en ledning fra et startkabel, så har man noget der kan varme bolte og skruer op. 

Mener du at man bibeholder frekvensen på ca. 2,4 GHz? 


fase

Pas på med mikroen, hvis Man ikke har forstand på det.

Sidst jeg fiksede vores mikroovn op til en weekend.fik jeg den til at virkelig igen men den tog både radio/ og tvsignalet når den kørte. Så troede ikke den var så sund , så ny blev købt.


Har trådstarter fået bolten ud ?


Selv om mit indlæg overhovedet intet har at gøre med det oprindelige spørgsmål,  kan jeg ikke lade være med at komme med et indlæg om at reparere microbølgeovne selv. Det må i allerhøjeste grad frarådes at reparere hvidevarer, som udsender microbølger selv. Med mindre man ønsker at tage chancen for at pådrage sig alvorlige skader. De frekvenser, der bruges i microbølgeovnene, er i et område, der bringer vandmolekyler i svingninger. Det gælder også, hvis du selv bliver udsat for dem. Dermed pådrager du dig skader. Når ovnen bruges efter brugsanvisnigen, er der ingen fare.


fase

Mon ikke der menes at bruge selve trafoen fra mikroovnen, som man bygger om.

Her som til en punktsvejser (Jeg er dog ikke imponeret over de hjemmebyggede punktsvejsere, der er lavet sådan)


 


Vi prøver igen, i morgen --

Hvis det er det, det drejer sig om, kan enhver transformer på 1000VA eller over bruges. Det, der vises på den film, udsætter brugeren for elektrisk stød, og hvad deraf følger.


fase
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis