Tagpap på flamingo isoleriing

Hej,

Er der nogen, der kender noget til at lægge paptag (for mit vedkommende er det kviktag som er en pap, der ikke skal svejses) ovenpå en 20 mm flamingo isolering? Kan man det, eller skal sådan en pap ligge direkte på brædderne? Hvad siger I kloge mennesker?

På forhånd tak


/Inger

Hej, Er der nogen, der kender noget til at lægge... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej,

Det dur ikke at fastgøre pappen med papsøm! Det skal gøres med tagpluks - hvilket kun bruges i en tolags løsning.

Men som jeg forstår det, så er det ikke opført endnu? Så er det jo bare at ændre konstruktion, hvis du gerne vil have synlige spær.


/K

Faktum du kan ikke lægge tagpap oven på flamingo og få et tag der holder forsøger du at sømme så kan du finde dit tagpap over i en hæk første gang det blæser...... og at du vi nøjes med 2 cm isolering tjah så kan du lige så godt lade være.....

Jo - det er da muligt at ændre visse dele af konstruktionen stadig, så på basis af kommentarer her vil jeg nok overveje at lægge mere isolering på. Der er jo en grund til alt og grunden til at jeg siger 2 cm er, at jeg har den isolering der lå på huset da jeg tog det ned. 

I forhold til hvad de fleste siger og som jeg også synes lyder logisk, så finder jeg det også lidt underligt at den oprindelge tagkonstruktion var med 2 cm isolering som var sømmet til tagbrædderne og at tagpappet blot var sømmet ned i isoleringen. Logikken taler imod at det burde have holdt, men sådan stod det faktisk i de 15 år hvor jeg har haft de - og guderne må vide hvor længe før. Bare for at forklare hvorfor jeg kan finde på at foreslå sådan en løsning. 

Tak for indsparkene. Det er meget højt værdsat, for jeg tror på at løsningen bliver bedre af det. 


/Inger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis