Tagpap på flamingo isoleriing

Hej,

Er der nogen, der kender noget til at lægge paptag (for mit vedkommende er det kviktag som er en pap, der ikke skal svejses) ovenpå en 20 mm flamingo isolering? Kan man det, eller skal sådan en pap ligge direkte på brædderne? Hvad siger I kloge mennesker?

På forhånd tak


/Inger

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

20mm flamingo duer ikke til det. Men kan du ligge 100 eller mere kan man godt lave det på den måde


Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Øhhh søm holder INTET i flamingo så nej du kan ikke bruge flamingo som underlag for tagpap, tagpap direkte ovenpå tagbrædderne

Med mindre dine søm er så lange, at de når igennem flamingoen og ned i tagbrædderne

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for svarene. Jeg ved stadig ikke helt, hvad jeg vil gøre. Andetsteds har jeg fået anbefalet at bruge en Icopal fastgøringsskrue IWF-5,2*45 mm. Er der nogen, der har erfaring med sådan en konstruktion? 


/Inger

Annonce

Det er i hvert fald sådan nogle i den stil, som tagdækkere bruger, ved sådan en konstruktion 😃

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tak for hurtigt svar. 

Det er et lille gæstehus, jeg er ved at sætte op og jeg overvejer, om det er ok at bruge lange papsøm (2,5*40 mm) i stedet (jeg gætter på at skruerne er markant dyrere end papsømmene)



/Inger

Jeg tænker bestemt også at skruerne er dyrere, men de er tilgengæld lavet til det. 

Papsøm er rigtig fine at bruge, hvis du har et fast/hårdt underlag under pappen. Ved den blødere flamingo, er der stor risiko for, at hovedet på papsøm gnaver i pappen, når vejret rusker, og derved laver hul i pappen. Skruerne har et størrer og ikke så skarpt hoved. 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Kan du ikke isolere nedefra i stedet for, så kan du jo få pappet direkte sømmet på brædderne.


Vi prøver igen, i morgen --

Desværre ikke, for jeg vil rigtig gerne kunne se de flotte bjælker - men ellers et godt forslag, tak for det.


/Inger

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis