Såning nyt græs

Heeej :)

Jeg skal have sået nu græsplæne, og i sammen omgang vil jeg gerne have hævet min græsplæne nogle cm.

Kan jeg godt bare ligge jord på denne gammel græsplæne, og så så nyt græs?
Eller skal der gøres noget ved det græs der ligger der (Jeg tænker om det komme til at ligge og rodne)

Nogle steder vil jeg gerne have granit, skal der så ligges noget imellem græsset og granitten?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan sagtens lægge ny jord oven på den gamle plæne og smide græsfrø ud over det.
Hvis det er et tyndt lag du lægger ud, vil græsset vokse op igennem det og danne ny plæne, og er det et tykkere lag, vil det bare blive til jord.
Du bør nok klippe græsset så langt ned som maskinen kan inden du smider jord på, og så rette af og trykke det fast enten med tromle eller fødderne.  

Jeg hævede for nogle år tilbage et stykke at min plæne, og lagde nogle trædesten ud. Ufatteligt hurtigt efter var der igen fin græs.
 Hvis du vil have granit på din græsplæne, ville jeg lægge en ukrudtsdug ud, så du undgår at bruge gift for at forhindre græsset i at buldre op i mellem granitten.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...

Og ja det gamle græs rådner neden under, og det giver god naturlig gødning. Det er det landmænd udnytter når de pløjer en mark. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis