Opvasker går ikke rigtigt i gang - træk i blå plastarm får den i gang

Dette indlæg er flyttet fra en tråd om at maskinen "vasker tørt" og hvor der er en rigtig fin beskrivelse af rensning af nivaeuføleren. Efter at dette for år tilbage løste et problem med lignende symptomer, forsøgte jeg igen med denne fremgangsmåde - dog denne gang uden held, desværre.

Hermed indlægget i lettere omskrevet form:

Nu mistede jeg lige tålmodigheden igen fordi det tager sindssssygt lang tid indtil den starter - hvis den overhovedet gør det. Så jeg trak dyret ud og fjernede sidepladen igen.
Jeg er ret sikker på, jeg har fundet synderen:

Den runde, plastikdims hvor der går en blå plastikarm henover (se billede)... den tillod pludselig at vandet kom ind i maskinen i en hulens fart, hvis jeg lige trak lidt i den blå arm (udad, væk fra maskinen) et par sekunder. Det er som om:
a) at den har hængt fast i en fjollet/uhensigtsmæssig position, som forhindrede vandindtag, eller
b) at den eller den runde ting bagved er defekt, eller
c) at en anden del som denne er afhængig af er defekt 

Nu kan jeg jo hive i den blå arm mens pladen er fjernet, men hvordan reparerer man denne dims (kan den afkalkes, måske?) og hvad er dens opgave, hvis jeg skal finde den som reservedel? Hvilket problem indikere dette

Kan nogen hjælpe?

De bedste hilsner

Folke


- det skulle jeg allllldrig have fortrudt...
0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis