Finde tændingen (ledning) på en Yamaha R6

Hej

Jeg skal have installeret en cigaretstik på min yamaha R6 2006. 

Men vil ha sådan når du sætter tænding på skal der komme strøm til stikket. Er der nogle der kan forklare eller hjælpe på nogen måde med det? 

Ved godt det nok er lidt svær og forklare.  Mfn vis nogen vidste hvor man kunne finde den og evt hvad farve. Kan selv måle om det er den rigtige, er nemlig elektriker😂

Håber nogle kan hjælpe😉

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den skal du nok tage fra tændingslåsen? Jeg forstår ikke rigtig spørgsmålet?

Mvh.

Mikkel

Hvis du googler tændingslåsen som reservedel, vil der sikkert være ledninger og stik monteret og givet er det pakket ind i en ledningsstrømpe så farvetydning kan være svært, - men hvis lyset tænder med tænding, kan du bruge det som relæstyring og snuppe konstant + på dit starter-relæ.. - sikring er altid godt mod brand..  


 

Fandt du ledningen Andreas?

Hej FoXX 

Mej gjorde jeg ik. Prøvede og tage de 2 ledninger der gik på min kørelys, de tænder nemlig når jeg startede motorcyklen. Men da jeg holdte min cigaretstik på og satte den til min mobil ladede den ik op. Men forstår ik hvorfor man ik kan det.


Annonce

Når du nu er elektrikker må du da have alle forudsætninger for at måle dig frem til hvor der er strøm. 

Skal stikket kun bruges til opladning via usb, så kunne du evt. blot tilslutte direkte over batteriet.


Søren O
Prøvede at tage de 2 ledninger, der gik på min kørelys, de tænder nemlig, når jeg startede motorcyklen. Men da jeg holdte min cigaretstik på og satte den til min mobil, ladede den ikke op. Men forstår ikke, hvorfor man ikke kan det.

Andreas, du sætter plusledningen på dit voltmeter på den ene af de to ledninger til kørelyset og minus fra voltmeteret til stel. Hvis du nu måler ca. 12 V, har du de to ledninger, du skal bruge til dit stik. Måler du ikke 12 V, flytter du din plusledning på instrumentet til den anden ledning til kørelyset. Der skal du helst måle 12V. Selvfølgelig kan du finde 12V på kørelyset. Du skriver, at du sluttede dit cigaretstik til de to ledninger. Du skal finde den ledning, som giver strøm til kørelyset og slutte den ledning til plus på stikket. Den anden pol skal du sætte til stel.


fase

Tak for hjælpen alle sammen, jeg fandt ud af det nu 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis