Dreje studs på faldstamme

Hej!

Jeg er igang med at lave et køkken om til et 'badeværelse' (ikke et decideret vådrum) og vil i den forbindelse gerne have håndvasken på den anden side af faldstammen end hvor køkkenvasken plejede at være. 

Er det muligt at dreje stykket med studsen sådan at den sidder på den modsatte sidde af faldstammen?

Er det en kloakmester der ordner sådan noget eller kan man godt selv hvis man har hænderne godt skruet på?

Det drejer sig om en helt standard stål faldstamme i en etageejendom.

På forhånd tak!

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Er det støbejern eller plast eller rustfrit?

Er det med Jett koblinger som kan skrues fra hinanden?

Læg et billede ind i tråden...


Elektronikteknikeren

Ja, den burde du bare kunne dreje ved at skubbe til studsen. Men gummipakningen kan godt have sat sig så det er svært. Prøv om du kan få noget sæbevand ned i samlingen for oven og for neden hele vejen rundt. Så glider den lettere.


Elektronikteknikeren

Super - det vil jeg prøve! Mange tak for det hurtige svar

Du skriver " Ikke et dissideret vådrum"  Det er en ret enkel definition omkring det emne

Er der afløb er det vådrum


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce

Der er ikke gulvafløb Så vidt jeg forstår bliver et køkken ikke betragtet som vådrum. 

Nej , men nu laver du det jo om til "badeværelse". Så gælder der andre regler.


Hilsen Jens J.

"Køb billigt og græd mange gange, eller køb kvalitet og græd én gang"

Kun hvis der er gulvafløb.

Hvis der kommer brusekabine er det selvfølgelig at betragte som vådrum, men den tror jeg heller ikke man må have uden at have gulvafløb i rummet.

Måske trådstarter kan være lidt mere specifik i forhold til den fremtidige anvendelse?


Elektronikteknikeren

Et toilet med håndvask kan undlades at kalde vådrum. Men ordet badeværelse leder mine tanker hen på noget andet, derfor det gode råd. Men det er naturligvis dig der laver det og har  ansvaret. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis