Beton afløb

Hej,

Jeg har for første gang prøvet og tage risten af mit afløb på badeværelset og det ser sådan her ud. Jeg har læst mig frem til at beton ved afløb er ulovligt, og jeg synes alt ved dette afløb er beton. Er det noget man selv kan forbedre, eller bare skal lade ligge? eller skal jeg have fat i en VVS'er og i så fald hvad vil det koste?

Det skal siges det er en lejlighed på 1 sal. 

Tak på forhånd

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Umiddelbart vil jeg tro at afløbet er af støbejern, som er fyldt med snavs og kalk. Det er dog "ulovligt" alligevel da der er brugt forhøjelsesrammer som ikke passer sammen med afløbet.

Mon ikke afløbet går gennem gulvet og er synligt hos din underbo? 

Ved nærmere eftertanke tror jeg også det er støbejern. Jeg skulle ikke have hørt noget om det skulle være synligt ved underboen, men man kan jo aldrig vide..

Når for søren, er det noget man kan få udbederet de der forhøjelsesrammer? Vil helst ikke ende op med et fugtskade eller lignende.. Eller er det hele gulvet der skal hakkes op?

Det er ikke nemt at forbedre. En del af gulvet skal hakkes op. Hvis der bor nogen på næste etage kan du jo kigge op under dit loft og se om der er afløbsrør fra dem. Det er sikkert lavet på samme måde. 

Når du bor i lejlighed er det vel ikek dit ansvar om der kommer fugtskader på bygning. Bor man i ejerlejlighed eller enfam. hus tegner man rørskade forsikring for at imødegå de udgifter det kan medføre. 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis