Toyota Aygo - Nye stempelringe

Hej,

Jeg har en Toyota Aygo fra 2011 som har kørt 125.000 km.

Den er begyndt at bruge olie. I februar i år, var den til service og fik skiftet til nyt olie (5W-30). 

D. 2 maj, får den fyldt mere olie på hos mekanikeren - Jeg kan ikke huske hvor meget, måske 1 ltr.

D. 15 Juni skal den have nyt olie igen, dog vælger mekanikeren at skifte det hele ud, så jeg ved ikke hvor meget der var brugt. Ud fra olie pinden jeg tjekkede inden den kom til mekaniker, var olien ved den nederste punkt.

Min mekaniker mener at det er stempelringene som er dårlige, og det kan løses ved at skifte dem til nye "forbedret". Og så ville de bore et eller andet op, jeg kan ikke huske hvad. 

Alt i alt en operation som vil koste ca. 7000 kr.


Er der andre som har oplevet det samme?

Hej, Jeg har en Toyota Aygo fra 2011 som har kørt... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

fik du en kompressionsmåling hos mekeren? Hvis der er utætte olie/og stempelringe, burde det være at se. Hvis det er dårlige ringe, behøver der ikke hones med de få kilometer. Jeg tror ikke han overhovedet behøver at have topstykket af. Mon ikke der er plads nedefra?


 

Når du bruger Toyota værksted, så bare gå i flæsket af Toyota, de er ret flinke til at lave tingene pr kulance, også selv om garantien er udløbet.

Spørg evt her, http://toyotaextreme.dk/debtraadnye.asp 


Vi prøver igen, i morgen --

Tak

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis