Problemer med varmt vand

Jeg har nu et par gange oplevet, at vi ikke har varmt vand i hanerne i vores hus. Fjernvarmerøret ind i vandvarmeren er varmt, men der er ikke nogle af rørene ud af vandvarmeren der er varme. 

Samtidig kan jeg godt få gang i radiatorerne, selv om jeg ikke ved om det siger noget om noget.

Dette skete f.eks. i går, hvor vi ikke havde varmt vand i hanerne hele dagen, men i morgen så kunne jeg (heldigvis) få mig et varmt bad.

Jeg er klar over, at jeg er nødt til at få en VVS'er til at komme ud forbi, men er der nogen som har et bud på, hvad det kan være? Der var service på anlægget sidste år, og jeg gik skiftet pumpen.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Vi må vide lidt mere om dit anlæg. Et billede ville fortælle meget. Vi skal vide hvilken form for opvarmning af brugsvand - er det med varmeveksler eller beholder?


Søren O

Det må næsten være en af dine termostater der er problemet.
Den ene af dem styre hvor varmt dit brugsvand må være - jeg vil næsten tro at den har sat sig fast. Af med termostaten og motioner ventilen, så tror jeg at du har varmt vand igen.

perjmolsen skrev den 19-06-2018 11:53:13

Det må næsten være en af dine termostater der er problemet.
Den ene af dem styre hvor varmt dit brugsvand må være - jeg vil næsten tro at den har sat sig fast. Af med termostaten og motioner ventilen, så tror jeg at du har varmt vand igen.

 Ja det er termostaten på billede nummer tre (VVB) der formodentlig hænger.


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis