Service på en RollAir 1500v skruekompressor

Den har kørt 48-50.000 timer og er vel på sine sidste timer, men ...

Hvad er det egentlig, som slides på en sådan kompressor, når man nu siger, at den har en "levetid" på omkring 50.000 timer ?

Mvh
KSor, Århus V
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Slet ingen her, som kender til sådan en kompressor ?

Mvh
KSor, Århus V

Hej,

Skruekompressorer er nok ikke klassisk udstyr for en privat person. Der er ganske få applikationer, hvor en sådan giver mening - især hvis den står i et hobbyværksted.

Et normalt service består af at skifte olie og filter - skruerne som sidder komprimere luften bliver slidt og mister dermed deres “tæthed” og når det er sket, så er det tid til en ny kompressor.

/K

Kan du fejlfinde på en sådan ud fra hvad jeg beretter ?

Mvh
KSor, Århus V

Kan ikke se at du nævner nogle fejl!?

/K

Det, at den er ved EdOfLife-time er for mig jo en "fejl" ;-))

Så hvordan ytrer det sig ?

Mvh
KSor, Århus V
Annonce

Nå ok.

Alt ting kan repareres - der er nok bare ikke rentabelt. Hvad bruger du den til? Når den en dag står af, så kan det meste klares med en ny stempelkompressor.

Men når den bliver slidt, så vil ydelse samt tryk falde - den stopper ikke bare efter 50000 timer.

/K

Det er så dejligt ved en skruekompressor, at den ikke larmer ret meget - og det er vigtigt, da jeg bor i et villakvarter.

Jeg bruger den mest til sandblæsning, hvor den næsten kører kontinuerligt - en stempelkompressor vil slet ikke kunne "tillades" af mine naboer !

Jeg fik den for 3 år siden og har konstateret i den periode, at den er blevet længere tid om at "gå igang med at bygge trykket op".

Når jeg siger det på den måde, er det fordi selve "opstarten" fejler af og til, men når den er "kommet igang" kører den som den altid har kørt og holder trykket til det, jeg har indstillet.

Det kan være du kan give et fingerpeg, om hvad der evt. er ved at ske med den, hvis jeg giver en nærmere forklaring, men kender du ikke til skruekompressorer, er det jo bare et gæt - og det kan jeg også godt selv ;-))

Mvh
KSor, Århus V

Hmm.. det kan være alt fra et stoppet filter til en magnet ventil? Jeg er ikke ekspert, men har skruet en del i dem. Ellers prøv at snakke med Reno - de er meget behjælpsomme.

Prøv at læs det her: http://www.air-compressor-guide.com/troubleshooting/screw-air-compressor-troubleshooting-faq/

Det er en ret fin gennemgang til fejlsøgning.

/K

Var der ikke noget med du egentlig ikke har store sikringer nok til kompressoren, og derfor lister den i gang med frekvensomformer ? ? ?

Hvis det er tilfældet kunne den jo være begyndt at gå lidt strammere, er derfor fejler opstarten.

Har du prøvet at skifte olien?

Kan du komme til motorens kuglelejer, kunne du jo give den et tjek..

Vi prøver igen, i morgen --
KSC skrev den 21-06-2018 21:51:00

Hmm.. det kan være alt fra et stoppet filter til en magnet ventil? Jeg er ikke ekspert, men har skruet en del i dem. Ellers prøv at snakke med Reno - de er meget behjælpsomme.

Prøv at læs det her: http://www.air-compressor-guide.com...oting-faq/

Det er en ret fin gennemgang til fejlsøgning.

Det link ser rigtig interessant ud - tak for det- det vil jeg studere nærmere !

Mvh
KSor, Århus V
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis